Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

er blijkt nog een groter probleem te zijn met mijn vlak en vandiktbank

Het probleem met de scheve rol is opgelost (zie onderstaande link)

Maar nu blijkt het lager van de rol met messen kapot te zijn.

Het is een soort druk/sliplager, het zorgt ervoor dan bij vlakken de rollen niet meedraaien.

Het losse lager is nog leverbaar maar dat gaat toch niet passen blijkt nu.

Heeft iemand hier nog een oplossing voor? er zijn geen onderdelen meer leverbaar.

Het vastlassen van de poelie lijkt mij niet veilig, want dan is ook de slip mogelijkheid weg.

link http://www.woodworking.nl/showthread...etabo-adh-1626
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

powertoolspares 44,37 engelse ponden.

Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd, of hij ook echt nog leverbaar is.

en ik hou jullie op de hoogte

Heb je de maten van het originele lager? Kans is namelijk erg groot dat je deze gewoon van SKF kan bestellen. Ik begrijp overigens niet wat je bedoelt met: Het losse lager is nog leverbaar maar dat gaat toch niet passen blijkt nu.??

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Het ""kan"" haast niet anders dan een standaard lager zijn. En standaardlagers kosten meestal "bijna niks". Of blijkt er toch nog meer aan de hand?

mvg
    klaas0639

het lager en de poelie zijn uit een stuk, er staat een nummer op het lager, ik had al een nieuw lager opgehaald.

bij het demonteren blijkt dat het lager en de poelie uit een stuk zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rows Bekijk Berichten
    Heb je de maten van het originele lager? Kans is namelijk erg groot dat je deze gewoon van SKF kan bestellen. Ik begrijp overigens niet wat je bedoelt met: Het losse lager is nog leverbaar maar dat gaat toch niet passen blijkt nu.??

Hoe het een en ander precies werkt is me niet geheel duidelijk. Als ik het zo zie, gebruiken ze een kogellager, maar hebben ze de kooi vervangen door een kooi die aan de poelie vastzit. Maar dan krijg je de binnenring er nooit meer in. Ik wil best met je meedenken, maar ik mis informatie. Meer foto's en een zo goed mogelijke beschrijving van alle onderdelen en hun werking. De kooi die nu uitgeslagen is, kan je eventueel oplassen en dan nieuwe gaten boren. Het lager schijnt de 629zr te zijn . Dit is een diepgroefkogellager. Ik zou een versie met kunststof binnenkooi kopen. Die is makkelijker te demonteren. Bij het lagerboertje 2,5 euro in de btw.

alvast voor het meedenken chevy 66,
    misschien wordt het duidelijker bij het bekijken van deze link.

http://heiko-rech.de/werkstatt/adh.php?seite=2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Hoe het een en ander precies werkt is me niet geheel duidelijk. Als ik het zo zie, gebruiken ze een kogellager, maar hebben ze de kooi vervangen door een kooi die aan de poelie vastzit. Maar dan krijg je de binnenring er nooit meer in. Ik wil best met je meedenken, maar ik mis informatie. Meer foto's en een zo goed mogelijke beschrijving van alle onderdelen en hun werking. De kooi die nu uitgeslagen is, kan je eventueel oplassen en dan nieuwe gaten boren. Het lager schijnt de 629zr te zijn . Dit is een diepgroefkogellager. Ik zou een versie met kunststof binnenkooi kopen. Die is makkelijker te demonteren. Bij het lagerboertje 2,5 euro in de btw.

Die was ik ook al tegengekomen, maar hij beschrijft niet wat er nu precies in jouw kapotte onderdeel moet gebeuren. Het meenemen, gebeurt dat puur door de wrijving tussen de poelies? Je duwt met de plaat die aan de hendel zit, op de buitenring van het lager? De kogels lopen zonder lager binnenring direct op de as? Op de plaatjes leek het nog een heel lager, maar hij is maar 28mm. In de poelie, zit daar ook nog iets van een glijlager in, of loopt hij direkt op de as?

Er mist hier en daar een beetje informatie idd!.

Zoals ik het nu kan beoordelen is het idd een schuifpoli die word ingeschakeld maar hoe dit precies werkt zou ik ook niet 1.2.3 weten wat we hebben daar niet echt foto's van!.
    Wellicht is het gewoon kwestie van nieuwe onderdeel zoeken bestellen en erin zetten!.
    Mocht dit het niet zijn en het onderdeel gelast moet worden of gedraaid moet worden moet je het even laten weten misschien kan ik je dan verder helpen!.

Groeten en succes

Forum Rechten