Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Rolkogel als ladegeleider

Wie heeft er ervaring met het gebruik van rolkogel als ladegeleider.

Hoor graag van jullie

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Jeroentje

Dit type wil ik gaan gebruiken maar ben beetje voorzichtig dat ik straks iets gekocht heb wat niet werk

Ik heb ze pas onder een meubel toegepast, maar die zijn er weer onderuit gehaald, het parket waar ze overheen moesten ridjen had er teveel onder te lijden.
    Ik had de versie met kogels van 25mm, 2 rijtjes van 4 maar echt soepel lopen deed het ook niet...
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Het ligt er natuurlijk aan wat u wilt maken.

Ik ga ze toepassen in een bedrijfswagen heb geen ruimte voor ladegeleiders. Dus wil de rolkogels laten rollen over betonplex

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Volgens mij zijn deze rolkogels gemaakt om er goederen over te laten rollen en niet te gebruiken als wiel.
    Lang geleden gebruikten wij deze rolkogels in roltafels op de kruispunten tussen de rolbanen.
    Bij ons toen het begin van het automatiseren in het transportgebeuren i.p.v. alles op een steekwagen te verplaatsen.
    Maar het draaien op de kruispunten moest nog wel met het handje gebeuren.
    Ik weet niet of de kwaliteit van deze rolkogels nu hetzelfde is als toen want die roltafels zijn jaren en jaren gebruikt zonder problemen.
    De dozen die er toen over rolden waren gemiddeld 40-60kg en vaak (meestal) stonden er ook 2 op elkaar.
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    problem gaat zijn dat die door de zeer locale druk de betonplex gaan indrukken en een gootje gaan vormen indien je dat niet stoort en je ze enkel bv op de vloer gebruikt in rechte lijn gaat dit geen problem zijn

bij gebruik op die roltafels staan er gewoonlijk zeer veel /m2 zodat de druk verdeeld is.

Gewone ladegeleiders doen volgens mij meer dan alleen de lade soepel laten rollen. Ze zorgen er ook voor dat je de lade er niet uittrekt en dat de lade niet voorover kiept als je hem tot voorbij het zwaartepunt uittrekt.
    Gaat je oplossing uiteindelijk ruimte besparen als je deze beide functies anders oplost?

Forum Rechten