Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012

Machine voor het slijpen en het zetten van lintzaagbladen Loewenstein Bruxelles BF 52

Deze machine staat danig in mijn weg, en bij gebrek aan een lintzaag zal ik hem ook niet snel gebruiken. Het betreft een machine voor het slijpen en zetten van lintzaagbladen. De machine stond in een kleinschalige schrijnwerkerij naast een grote gietijzeren danckaert lintzaag. De linkerzijde van de machine dient voor het zetten van de tanden. Het handwiel drijft een nokkenas aan die de zethamertjes en een voortdrijver doen bewegen. De rechterzijde dient voor het slijpen van de lintzaag. De motor (380V - 0.5 KW) doet de slijpschijf draaien, beweegt de schijf langs de zaagtand, en beweegt het zaagblad tand per tand voort. Diverse parameters zijn daarbij instelbaar (aantal tanden per lengte-eenheid, hoogte van de tanden, hoek van de tand, grootte van de zetting etc...). Het zaagblad hangt over het houten klosje boven de machine en wordt dus door de machine voortbewogen. De machine staat nu in onze garage en daar is het plafond te laag om dat klosje te monteren... Het is een redelijk zware brok gietijzer...PICT0150.jpgPICT0151.jpgPICT0158.jpgPICT0156.jpgPICT0159.jpgPICT0163.jpgPICT0164.jpg

Richtprijs 150 euro. Zonder het rubberen aansluitsnoer en de stekker 125 euro.

Misschien iets voor een collectieve aankoop om een forum-zaagslijpservice op te starten? Of iets voor Masavehout - nu ook gereedschapsslijperij?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Misschien iets voor een collectieve aankoop om een forum-zaagslijpservice op te starten? Of iets voor Masavehout - nu ook gereedschapsslijperij?
    Succes dan
    Een vroegere werkgever van me had een soortgelijke machine staan. Als je allemaal dezelfde zagen (lees zelfde vertanding) gaat slijpen prima, maar anders is het kopen van een nieuwe zaag bij Tuffsaws goedkoper dan als je de uren moet berekenen die je kwijt bent met het afstellen ervan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Groeneweg Bekijk Berichten
    Succes dan
    Een vroegere werkgever van me had een soortgelijke machine staan. Als je allemaal dezelfde zagen (lees zelfde vertanding) gaat slijpen prima, maar anders is het kopen van een nieuwe zaag bij Tuffsaws goedkoper dan als je de uren moet berekenen die je kwijt bent met het afstellen ervan.

Ben er niet helemaal in thuis... Maar zover ik weet werden deze machines doorgaans vast naast een welbepaalde lintzaag opgesteld voor het slijpen van de bladen van die zaag.

Forum Rechten