Nieuwe aanwinst, Vlakbank en kleine lintzaag.

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Vandaag voor een leuk prijsje een Vlakbank en een lintzaag kunnen kopen.

Na even goegelen is de vlakbank waarschijnlijk een Delta 6 inch type 37-190.

Eenmaal thuisgekomen heb ik deze even uitgeprobeerd en alles werkt naar behoren maar de beitels zijn wel bot.
Op het moment ben ik aan het zoeken waar ik deze beitels kan laten slijpen voor een normale prijs maar tot nu te heb ik nog niets in de buurt van Rotterdam kunnen vinden, dus als iemand een adres heeft hoor ik het graag. Ook zou ik graag weten of ik nog een set reserve messen ergens kan kopen, google geeft hier ook geen resultaat. De messen zijn 6 inch breed.

Bekijk bijlage 42635

Bekijk bijlage 42636

En de lintzaag(je)

Bekijk bijlage 42637
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Leuk!
Ik had dezelfde lintzaag van ferm, ik heb er 10 cm esdoorn op gedaan met een 6 mm lint.
Lintje van Tuff Saws en gaan met dat ding.
Dela is Amerikaans, ik heb een vierkantegatenboor van ze.
Ik denk dat je die maat gewoon in Engeland of Amerika moet bestellen.
Gezien de grootte kan dat in Amerika niet duur zijn dus kost je ook geen invoerechten, bestel je meteen 2 stel.
Ik zag deze link, 17,50 dollar voor een stel van drie stuks.
http://template-services.com/Planer Knives.htm
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Slijpen kun je proberen bij Karat of Ravestein.
Beide zitten in Spaanse Polder, Rotterdam Noord.
Of ze ook schaafbeitels slijpen moet je zelf maar even informeren.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@ Willem, Template service verzend niet over zee, maar ik heb ondertussen een bedrijf gevonden die dat wel doet. Maar ik houd mijzelf aanbevolen voor een adres op het vaste land.

@ Neel, ik ga ze even bellen vandaag.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
deWalt heeft vlak en vandikte banken en die doet zowel hier als in de States zaken.
Misschien kan je bij hun die maat bestellen want 6 inch zeg maar 15 cm is waarschijnlijk een maat die vooral in Amerika en Engeland voorkomt.
Ik zeg dit want via deWalt kan je volgens mij ook spantangen in inches voor de bovenfrees bestellen terwijl dat ook voor de Amerikaanse en Engelse markt is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.