Systainer kast

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Beste houtbewerkers! :cool:

Al een hele tijd erger ik me aan dat m'n Systainers overal in de garage rondgeslingerd liggen.
Nu heeft Festool daar wel een oplossing voor genaamd: Systainer-Port.
Aleen staat de prijs me niet aan... :roll:

Dus tijd om de handen uit de mouwen te steken en een kast te maken voor 10 systainers!
Goeie telescoopgeleiders gekocht.
Had nog wat planken gelamineerd beuken liggen, en het feest kan beginnen. :D

Ik ben begonnen met de lade's om er vervolgens een kast omheen te bouwen...

Attached files
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
hoi Geertjun,

wat een verzameling machines, ik weet niet maar volgens mij zijn vele hier ontzettend jaloers op, nou ik sowieso. maar toch een vraag waarom kies je voor verven en plamuren en niet voor een lak?

hans
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Omdat voor een beetje Festoolie alles grijs groen moet zijn ;)

Maar het ziet er netjes uit!

En stiekem ben ik ook jaloers op je collectie en werkplaats
:oops:
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Heel mooi,

Wat een mooi gereedschap!
Ben er stiekem ook jaloers op!
Hoe oud zijn je festool apparaten eigenlijk? (ze zien er nog aardig nieuw uit)

Groeten Rudolf.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hansalmere zei:
maar toch een vraag waarom kies je voor verven en plamuren en niet voor een lak?

De uiteindelijke kast komt naast een grijze metalen kast te staan, de bedoeling is dan ook om de ''festoolkast'' in de zelfde kleur te verven zodat dit geheel een beetje netjes oogt.
En daarbij de frontjes van de lades zijn geschroefd, en lijkt niet echt fraai als ik die lak, dan had ik er een zwaluwstaart verbinding aan moeten maken...
(stiekem heeft het ook wel te maken met de festooljunkie in mij)

Het gereedschap is allemaal nieuw inderdaad, (gekocht in gedurende 2 jaar tijd)
Alles gespaard van klussen die ik naast mn werk erbij deed. :D
Goede inverstering toch?
Ik hoop er ook nog heeel lang plezier van te hebben.
 

spitakiller

Actieve deelnemer
16 jun 2010
43
0
Hallo

Het ziet er netjes uit hoor en net als velen ook een beetje jaloers op je Festool uitrusting!

vraagje: waar heb je de ladegeleiders vandaan?

groeten
 

WR1944

Oud hout
Je werkplek ziet er goed uit, inderdaad om jaloers op te worden.
Als je een beetje redelijk in Engels bent, kan je op de (Amerikaanse) site van de Festool Owners Groep (FOG) kijken. Daar komt dit onderwerp met enige regelmaat aan de orde. Sommige mensen hebben ware kunststukken geproduceerd.
Daar worden soms de systainers met vier houten deuvels aan de omtrek gefixeerd op de lade, zonder opstaande randen. Heb je er ook aan gedacht dat de lade-uittrek zo groot moet zijn dat het deksel volledig omhoog kan? Je hebt minimaal 30 mm nodig aan de achterkant van de systainer.
Succes met de resterende werkzaamheden. Heb je al de juiste kleur groen gevonden?
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
@wr1944

als je bij eerste foto kijkt staat er ook
"Opmerkingen bij bestand: Ladegeleider die volledig naar buiten komt. Uitgevoerd met een zeer handig mechanisme dat er voor zorgt dat de lade
de laatste 5 - 7 cm automatisch naar binnen wordt getrokken."

Dus de 30 mm heeft hij inderdaad al rekening mee gehouden :D .
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
is dit niet een soort geleider die als je hem dicht douwt het laatste eindje zachtjes sluit, je ziet het veel in nieuwe keukens, kan ff niet op de juiste benaming komen.

hans
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Hansalmere zei:
hij zal er hard voor geklust hebben, maar wil niet weten wat het gekost heeft, ik denk dat de 10 eerst komt

Natuurlijk, en het is 'm ook van harte gegund. Mijn probleem is dat ik nog meer dure hobbies heb en dus keuzes moet maken (het is net het echte leven).
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
In de grondverf op kleur? Wat moeten we daarvan verwachten?! Je hebt in elk geval een werkplaats om jaloers op te worden, maar ik ben niet de enigste :lol:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.