dhz zaak beverwijk/haarlem

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben in beverwijk (straks haarlem) en wilde nog onderweg een schraapstaal kopen
iemand tips voor een goede dhz zaak of verfwinkel (behalve gamma, praxis en dat soort zaken, daar krijg ik meestal uitslag van als ik daar heen ga)

Ik wil hiermee een oude laklaag van fineer verwijderen (icm een verfbrander)
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
In Haarlem zit Maartens Verfhandel op de Kleverlaan (gemakkelijk te bereiken vanaf de Randweg). Of op de Parklaan zit ook een verfzaak (gemakkelijk te bereiken vanaf het Spaarne).
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Anders even bij Teygeler langs gaan, is redelijk in de buurt van Haarlem. Daar hebben ze sowieso schraapstalen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Probin zit zelfs pal naast mijn huis, maarja....daar was ik niet
het is toch Teygeler geworden.....mooie zaak hoor
schraapstaaltjes gekocht maar uiteindelijk niet voldoende om er een goede braam aan te zetten dus het maar gedaan met de driehoekskrabber
uiteindelijk ging dat ook prima

wil wel leren werken met schraapstaal
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Probin zit zelfs pal naast mijn huis, maarja....daar was ik niet
het is toch Teygeler geworden.....mooie zaak hoor
schraapstaaltjes gekocht maar uiteindelijk niet voldoende om er een goede braam aan te zetten dus het maar gedaan met de driehoekskrabber
uiteindelijk ging dat ook prima

wil wel leren werken met schraapstaal

Wat is er niet gelukt met de schraapstalen? Ik snap het niet helemaal, als je het eenmaal weet hoe je een braam aan een schraapstaal zet is het heel simpel. You-tube staat er vol mee. En een schraapstaal met een agressieve braam werkt m.i. beter en sneller dan een brander en krasser.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Klopt koko, maar ik had de spullen niet voldoende om er een fatsoenlijke braam aan te zetten
ik had wel 2 wetstenen maar bijv. geen vijl en aanzet staal
De filmpjes ken ik, zijn er inderdaad meer dan genoeg waarin goed te zien is hoe een braam te zetten
Ach, ik wilde ze al langer hebben én Teygeler is een mooie snoepwinkel, dus dat was geen straf om daar een rondje te lopen :D
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Klopt koko, maar ik had de spullen niet voldoende om er een fatsoenlijke braam aan te zetten
ik had wel 2 wetstenen maar bijv. geen vijl en aanzet staal
De filmpjes ken ik, zijn er inderdaad meer dan genoeg waarin goed te zien is hoe een braam te zetten
Ach, ik wilde ze al langer hebben én Teygeler is een mooie snoepwinkel, dus dat was geen straf om daar een rondje te lopen :D
ik lees net dit topic... dus te laat.
Maar een volgende keer ook nog even naar Toolstation die zit aan de andere kant van de nieuwe hemweg op het industrieterrein dat is niet zo ver van Teygeler vandaan.:)
Mvg,:).
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
In het uiterste geval kun je ook een keukenaanzetstaal wel gebruiken om die braam te zetten (maar dan niet dat keramieken aanzet'staal'...) En helemaal desnoods kun je een stalen deegschraper (mild staal) wel misbruiken als schraapstaal. (Ik heb overigens het omgekeerde gedaan, een stel stalen verf/lijmspatels omgebouwd tot deegschraper).
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
goed om te weten, dank je

Vandaag eerst maar eens opruimen in de Man´s Cave mocht ik een gaatje vinden zal ik eens een poging doen en wieweet maar ik wel een filmpje (is Rendew ook weer in zijn hum :))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.