Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

discussie stijl-regelverbinding brede poort

poorten.skp

Welk is de de duurzaamste pen-gat-verbinding bij een poort die breder is dan hoog?
    Moet de stijl doorlopen van boven tot onder(tekening links), zoals bij deurstijlen (maar die zijn hoger dan dat ze breed zijn)?
    Of moeten de horizontale regels doorlopen met de stijlen er tussen (tekening rechts)?

Screen Shot 2016-01-31 at 20.48.18.png
    Niet iedereen heeft Sketchup, zo kan toch iedereen het zien.

Ik zou gevoelsmatig toch voor de linker variant gaan, als de toognagels of lijm dan loskomt valt de boel tenminste niet uit elkaar.

image.jpg
    Ik mis iig de schoor.
    Met vriendelijke groet, Ronald

Voor een poort zou je ook kunnen neigen naar optie 2 omdat dan in het kops hout er minder kans is dat er vocht in komt.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [QUOTE=usernaamvergeten;177991]Screen Shot 2016-01-31 at 20.48.18.png
    Niet iedereen heeft Sketchup, zo kan toch iedereen het zien.

Begrijp ik, maar het lukt me niet om de tekeningen er netjes op te toveren...
    een tip is welkom.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het principe van de poort is hier al eens besproken. Om het inwateren bij kops hout zoveel mogelijk tegen te gaan zou de bovenste regel over de volle breedte moeten lopen. De stijlen zouden door moeten lopen tot onderaan zodat de onderste regel tussen de stijlen zit. Ook dient er aandacht aan de bevestiging van de spijlen in de onderste regel besteed te worden. Probeer zoveel mogelijk spleetvorming te voorkomen alsmede horizontale vlakken waar water op kan blijven staan. En een schoor zou inderdaad op z'n plaats zijn.

@werkbank, ik heb er gewoon een screenshot van gemaakt. Op een Mac doe je dat met command-shift-4, dan kan je een selectie maken van het scherm. Hoe het op Windows moet weet ik niet.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Weeral wat bij opgestoken!
    Dank u forumleden voor de doordachte tips!

Wat dacht je van in Sketchup gewoon op "file/bestand" drukken, dan export en dan als jpg exporteren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenskapelsin Bekijk Berichten
    Wat dacht je van in Sketchup gewoon op "file/bestand" drukken, dan export en dan als jpg exporteren.
    Oei...
    behoort dat ook al tot de standaard vakkennis van een houtbewerker?
    probeer ik de volgende maal
    dank u svenskapelsin

Forum Rechten