Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

borgring van houtdraaibank waar te koop?

Ik begreep niet waarom de as elke keer verliep, nu bleek de borgring kapot te zijn. Ik had niet veel ervaring met draaibanken, dus niet gezien bij aankoop. Weet iemand waar ik dit onderdeel kan kopen de ring zou twee inbusboutjes moeten hebben geen van de twee zit er nog in en 1 gat is gebroken (zie foto)?. De as is 17mm dik (Lms draaibankje).

Kapotte ring
    WP_20160130_23_16_14_Pro_LI.jpg

Hele ring aan de andere kant
    WP_20160130_23_16_09_Pro_LI.jpg

WP_20160130_23_16_22_Pro_LI.jpg
    WP_20160130_23_17_18_Pro_LI.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 30-01-16 om 23:25.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Iets meer info over de draaibank zou misschien wel nuttig kunnen zijn, o.a. merk, bouwjaar? en misschien eerst eens schoonmaken dat je duidelijk kunt zien wat het is?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Als de ring zelf niet gebroken is, kan je gewoon twee nieuwe gaten boren en tappen. Nieuwe stelboutjes erin en je kan weer draaien. Als je een nieuwe stelring nodig hebt, kan je die bij een lagerboer bestellen.

Ik heb pijlen en wat extra foto's toegevoegd, merk en jaartal zijn mij onbekend de verkoper had het over Lms of Huvema. De ringen zorgen ervoor dat de aandrijfas op zijn plaats blijft, wanneer ik mijn werkstuk klem zet tussen de centers duw ik nu de as naar de pouliezijde.
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 30-01-16 om 23:32.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Het is m.i. een klem, ik denk dat er dan niets anders opzit als het kapotte onderdeel ervan af halen, en het onderdeel door iemand laten maken?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Als de ringen excentrisch zijn aan de binnenkant, zijn ze een onderdeel van het lager. Je trekt hem dan vast op de as met een haaksleutel en borgt hem met een stelschroefje. Als het een gewone ronde ring is met een of twee inbusboutjes, dan is het een stelring. Beiden zijn bij elke aandrijfboer te koop.

Forum Rechten