voor de ICTers onder ons

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Gaaf! Beetje steampunkerig, leuk hoor! Doet me een beetje denken aan de naaimachinemodellen PC en XT met een 8" Hercules schermpje en een 5.25" floppydiskdrive die ik eind jaren '80 verkocht, niet portable maar sjouwable :) Ik wilde toen al een van die dingen voorzien van een houten behuizing maar ben er nooit aan toegekomen. Heb het nog steeds in mijn hoofd, een mooie houten computerkast met dito toetsenbord en monitor. Tijd, ik wilde dat er 48 uur in een dag zaten!

Groet, Rob.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Geweldig mooi!
Houtenkast om de pc droom ik ook al jaren van, al was het alleen al omdat je 'm dan nog stiller kan krijgen.
Maar zoals Heckeman al zegt, er zouden 64 uur in een etmaal moeten zitten.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Geweldig mooi!
Houtenkast om de pc droom ik ook al jaren van, al was het alleen al omdat je 'm dan nog stiller kan krijgen.
Maar zoals Heckeman al zegt, er zouden 64 uur in een etmaal moeten zitten.

Lemen, ik heb vroeger een paar zaken aangepast in m'n oc zodat deze echt stil werd.
Het belangrijkste zijn stille ventilatoren.
Als je op internet kijkt zie je stille voedingen en stille ventilatoren voor het koelen van je pc, Zalman is een bekend mer maar je hebt ook anderen.
Ik had een ventilator die ik zowel automatisch kon laten draaien en dus langzaam draaide als het niet van dat hete weer was maar die ook via software in te regelen was.
Deze dingen bij elkaar zorgen ervoor dat je pc dan heel goed in de huiskamer kan staan.
Ik heb het afgelopen jaar ook nog een paar huiskamer pc's voor zo'n 250 euro gebouwd die echt snel en stil zijn en heel klein (11 bij 11 cm) dus als je nog meer tips of advies nodig hebt stuur me dan eventueel een pb want dit heeft niet echt met dit forum te maken.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groeten Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.