Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Windgezaagd hout te koop bij Houtzaagmolen De Salamander

Houtzaagmolen De Salamander zaagt op ambachtelijke wijze en heeft diverse soorten hout op voorraad (zoals grenen, eik, iepen). Wij bieden gewaterd en windgezaagd hout van goede kwaliteit voor scherpe prijzen.

Veel meubelmakers en bewerkers hebben de weg naar onze molen al gevonden maar om bomen te kunnen blijven zagen is het een gestage afname van hout noodzakelijk.

Meer informatie over het hout en de molen kunt u vinden op www.http://molendesalamander.nl of mail naar info@molendesalamander.nl

En u bent natuurlijk altijd van harte welkom om de molen in Leidschendam te komen bezoeken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014

Fijn om te weten!
    Is het hout ook natuurlijk gedroogd??

Als Rotterdammert kom ik zeker een keer langs! Ik wil zo lokaal, en duurzaam mogelijk hout. Duurzamer zagen dan een zaagmolen kun je volgens mij niet.. (ok ok, met de hand misschien?)

Kan de molen geen echt breed hout zagen? De grootste breedte die ik zie is 56cm.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ze zullen misschien geen dikkere stammen gezaagd hebben Rien?

Groet pel.
    Hout wirktj.

Beste Nico,

Het gewaterde hout / de stam wordt na het zagen tot planken direct opgelat (zo veel mogelijk weer in de vorm van de oorspr. stam) en overgebracht naar onze droogschuur om te drogen. Het vochtgehalte is afhankelijk van omstandigheden en droogtijd.

Duurzaamheid staat bij onze molen hoog in het vaandel, bij het recent gebouwde molenaarshuisje /educatieruimte is het zelfs het uitgangspunt geweest.

En je bent natuurlijk van harte welkom. Wij zijn geopend op woensdagmiddag en zaterdagen, en op speciale feestdagen (zie website of Facebook). Als je het indrukwekkende zaagproces wil meemaken dan is het verstandig om van te voren even te bellen of er die dag gezaagd word.

Tot ziens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Kliko Bekijk Berichten
    Fijn om te weten!
    Is het hout ook natuurlijk gedroogd??

Als Rotterdammert kom ik zeker een keer langs! Ik wil zo lokaal, en duurzaam mogelijk hout. Duurzamer zagen dan een zaagmolen kun je volgens mij niet.. (ok ok, met de hand misschien?)

Beste Rien,

De Salamander kan stammen zagen tot ca 1 meter breedte. Lengte moet minimaal 4 meter zijn. Bekijk eventueel even de video op de website of op youtube. https://www.youtube.com/watch?v=8mwwDuHFBSw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rien 1 Bekijk Berichten
    Kan de molen geen echt breed hout zagen? De grootste breedte die ik zie is 56cm.

dit is nog eens ambachtelijk hout !
    goed te zien dat deze ambachtelijk houtbewerking nog in stand wordt gehouden
    voor mij is deze molen behoorlijk uit de route
    zijn er nog meer producerende molens in de benelux ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pine Bekijk Berichten
    Molen "De Eenhoorn" in Haarlem

Er zijn nog houtzaagmolens actief zoals De Salamander, bijv. Molen de Rat in Ijlst (Friesland)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pine Bekijk Berichten

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten