Gereedschap voor de halve prijs in de USA, hoezo?!

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en zat mij vanavond weer te verwonderen over de prijzen voor spul in Amerika. Persoonlijk ben ik aan het kijken naar een tafelzaag en dan komt bijvoorbeeld de DeWalt 745 voorbij. In Amerika voor 300 USD, maar hier in Nederland toch al snel over de 700,- euro.

Helaas heeft importeren uit de US geen zin vanwege het feit dat ze daar 120 volt hebben, maar ik vraag me af of er import mogelijkheden zijn uit plekken waar ze wel 220/240v hebben??

Als iemand trouwens inzicht heeft waar die gigantisch prijs verschillen verder vandaan komen dan hoor ik het graag. Ik volg het namelijk echt niet, de beste som waar ik op kan komen is:
300 USD = 275 euro
+21% BTW (58 euro)
+50 euro shipping
= 385 euro totaal
winst voor de kaboutertjes 315 euro?? Je zou er bijna een 120v installatie voor aanleggen... :confused:


Groetjes,
Feday
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik heb redelijk wat ervaring met import en het sommetje dat je maakt klopt niet helemaal.
Er komt ook nog invoerrechten bij Is verschillend voor elk product, kan gaan van 1% tot ...%, eventueel handeling fee voor transport firma. 10-20 euro hangt er vanaf wie het transport doet.
Hoe kom je aan die 50 euro shipping? Vanuit de US of A?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Je betaald btw over het totaal van aankoop, transport , verzekering, invoerrechten, handelingskosten. Transport gaat je niet lukken voor 50 euro, dat is meer de prijs voor GB.
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Hoe kom je aan die 50 euro shipping? Vanuit de US of A?

Mijn gedachte was als ik er weer eens ben dan koop ik extra baggage, check de doos in het vliegtuig en presto. Met wat geluk mag je dat dan nog gratis importeren ook afhankelijk van wat je koopt en hoeveel het kost.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Mijn gedachte was als ik er weer eens ben dan koop ik extra baggage, check de doos in het vliegtuig en presto. Met wat geluk mag je dat dan nog gratis importeren ook afhankelijk van wat je koopt en hoeveel het kost.

Als ik ooit naar de VS toe zou gaan zou ik het ook willen doen. Paar kilo extra bagage om een bult aan machines mee te nemen.
Vond het zelf ook wel vrij schokkend hoe goedkoop gereedschap daar was. Nog een ander voorbeeld isde Dewalt vandiktebank. De 734 is daar $400 en de eerdere versie de 733 is hier te koop voor 900 euro! Dat is 367 euro tegenover 700 euro! En dan heb je ook nog een oudere versie :p
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Yep ik heb hier ook op gevloekt .. daar ga naar de lokale Home-Depot en voor 299$ heb je een DW745 mee ..

Hier in belgie mag er je er minstens 700euro voor neertellen ( lokale winkel ) .. begrijp dat dus ook niet :(

Maar zoals chevy zegt gaat niet lukken voor die prijs ...

http://www.amazon.com/DEWALT-DW745-...?ie=UTF8&qid=1453927616&sr=8-1&keywords=dw745

Amazon berekend alles inklaring /verzendng etc .. en je betaald bijna het dubbel als je wil naar nederland of be shippen :)

Ik heb ooit wel een een Bostisch 18gauge nagelpistool gekocht op amazon .. koste hier 250 euro .. in u sa nog geen 100$ .. heb toen een 150$ betaald alles inbegrepen .. heb zelfs de nagels mee besteld toen die waren ook goedkoper ..

http://www.amazon.com/gp/product/B00JTYO248?psc=1&redirect=true&ref_=od_aui_detailpages00

Ben ook altijd pissed als ik revieuw bekijk of lees van USA .. en de retail price zie .. alles is in europa meestal dubbel zo duur ..
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Als er binnenkort misschien een vrijhandels akkoord is gaat het er allemaal heel anders uitzien en hebben we alleen nog maar met transportkosten te maken.
Ik kijk er naar uit ondanks allerlei (oa politiek) tegengas.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
vraag voor de electrisch onderlegde onder ons : is een step-up-step-down transfo geen oplossing ? (100$ voor 2000W)
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Met een step down pas je het verschil in hertz niet aan, bij een vrij basale machine zou dan het toerental niet kloppen. Ook trekken 120V machine dubbel zo veel ampère van je stepdown converter.

Maar de prijsverschil is soms idd belachelijk. Ik heb mijn fluke 87V 190 dollar betaald (toen.150 eur) terwijl die in Nederland 599 kost.
En grappig detail, op de doos stond Fluke Nederland
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik ben wel een paar keer op vakantie geweest in de VS, en heb toen ook gereedschap meegenomen.
Wat Feday wel vergeet in zijn berekening is dat er "salestax" overheen komt als je iets koopt in de VS, dat zie je er nooit bijstaan bij de prijs omdat verschilt per staat en soms ook nog per stad/gemeente.:confused:
Ook als je in de VS in de winkel staat bij HomeDepot, Lowes of Woodcraft dan staat op de kaartjes de prijs zonder salestax, pas bij de kassa wordt dit erbij gerekend.
Meestal is de salestax iets van 6/7%, maar er zijn een paar staten zonder salestax dat zijn Delaware, Montana, Oregon en Alaska.
Als je dus op vakantie bent in de VS en je maakt toch een rondreis langs/door een van die staten, daar dus kopen dat scheelt weer salestax.;)
Mijn gedachte was als ik er weer eens ben dan koop ik extra baggage, check de doos in het vliegtuig en presto. Met wat geluk mag je dat dan nog gratis importeren ook afhankelijk van wat je koopt en hoeveel het kost.
Wanneer je op vakantie gaat naar de VS en weer terug komt op Schiphol dan mag je max €430 aan goederen invoeren belastingvrij, dit is dus veel hoger als wanneer je het per post besteld !
Leef je uit zou ik zeggen !
Controle van bagage door de NL douane op vluchten uit de VS heb ik trouwens nog nooit meegemaakt in de 7x dat ik daar ben geweest :rolleyes:
Dat doen ze meer op vluchten uit Azie, Zuid Amerika en Turkije, ivm nepartikelen, drugs en rare diersoorten enzo.

Wanneer je op vakantie gaat naar de VS en weer terug komt op Schiphol dan mag je max €430 aan goederen invoeren belastingvrij, dit is dus veel hoger als wanneer je het per post besteld !

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...e_betalen_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting
[SUB]U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430.
Onder die € 430 vallen ook geschenken die u meeneemt.
De waarden van geneesmiddelen, tabaksproducten, alcoholhoudende producten en persoonlijke bagage zoals hierboven in de tabel staan, tellen niet mee bij deze € 430.

De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.

Voorbeelden:
■ U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.
■ U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.[/SUB]
In December heb ik nog een kort tripje naar New York gemaakt, toen heb ik een accucirkelzaag en een accuslijptol van DeWalt gekocht (allebei zonder accu), met de salestax erbij was dit iets van $130 per stuk......
Voor accugereedschap is natuurlijk het voltage verschil tussen de VS en Europa helemaal niet interessant, alleen voor de acculader.
 
Laatst bewerkt:

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Als er binnenkort misschien een vrijhandels akkoord is gaat het er allemaal heel anders uitzien en hebben we alleen nog maar met transportkosten te maken.
Ik kijk er naar uit ondanks allerlei (oa politiek) tegengas.
Voor dit soort handel is het idd wel mooi, maar verder hoeft het van mij absoluut niet. Als iets aan de Amerikaanse regels voldoet, mag het in NL verkocht worden. Krijg je dus vlees op de markt wat wel is behandeld met hormonen (in de EU is toediening hiervan verboden) en wat GM voer heeft gehad.

Ik ben een groot tegenstander van Wakker Dier, maar die bende wil ik niet eten.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Weten jullie zeker dat deWalt alleen maar produceert in Amerika?
Veel grote bedrijven ook bijv autofabrikanten hebben op meerdere continenten produktiefaciliteiten.
In Europa wonen 2 keer zoveel mensen dus de markt in Europa is groter dan Amerika dus het verbaast me als ze alles daar zouden maken.
Ze zouden veel concurrender qua prijs zijn als ze hier een fabriek zouden neerzetten lijkt me, dan heb je minder invoerrechten dwz het zou een stuk goedkoper zijn.
Als ze net als vele anderen in China laten produceren dan zou het gereedschap in Europa ongeveer net zo duur kunnen zijn als in Amerika, alleen het btw tarief zou dan verschillen.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Er wordt steeds een ding vergeten.
Het gewicht aan bagage wat je mee mag nemen.
Dit varieert per maatschappij maar is meestal rond de 20 kilo per persoon.
Kom je daarboven (wordt wel niet op een onsje gekeken) dan wordt het met de prijs voor overbagage toch nog een duur stuk gereedschap.
 
P

Pel

Guest
Piet, er wordt tegenwoordig op een half ons gekeken, teveel bagage gewoon bij betalen. maar je kunt wel voor een redelijk bedrag extra bagage boeken.

Groet pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo'n deWalt dw745 weegt 22 kilo, als je nou met je vriendin gaat of een familielid en je demonteert 'm wat en beide een deel in de bagage (de een de motor en de ander de kast en geleider) zit je altijd onder de 20 kilo per persoon.
Als je dan beiden apart in de rij staat voer je ook geen zaagtafel in en zit je onder het tarief van 450 euro.
Mooi toch?
Als je toch al op vakantie naar Amerika gaat is dat wel een aardige om zo terug te gaan denk ik?
 
P

Pel

Guest
Nou Piet, ik heb op luchthavens wel vaker woedende mensen gezien die hun bagage lichter aan het maken waren, zelf heb ik ook eens flink bij moeten betalen, naar ik meen Ryanair naar Griekenland. Ik had een kinderspeelgoed huisje gemaakt met de meubeltjes en alles op en aan compleet, wat demontabel was, ik moest 70 gulden bij betalen. Dat was de eerste een ook de laatste keer dat ik met zo'n prijs vechter heb gevlogen, daar haalde zij hun winsten uit, en ik was niet de enige die aan het vloeken was aan de balie.

Groet Pel.
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
ik moest 70 gulden bij betalen. Dat was de eerste een ook de laatste keer dat ik met zo'n prijs vechter heb gevlogen

Als je bij de KLM van tevoren extra baggage koopt is het goed te betalen. Aan de balie is altijd erg duur echter. Een extra koffer (23kg op internationale vluchten) is maar 80 euro ofzo. En die kun gewoon boeken zodra je de zaag gekocht hebt.
 

Feday

Actieve deelnemer
22 jan 2013
46
0
Wat we trouwens met z'n allen niet moeten vergeten is dat de nederlandse 230 volt 50hz omvormen naar 120 volt 60hz nog wel een dingetje is. Spullen met een accu daarentegen zijn perfect in de US te halen, alleen even een lader scoren in NL.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.