Bosch of Makita

Degustibus

Nieuw lid
27 jan 2016
4
0
Hallo,

Ik ben Addo nieuw op dit forum en zou graag jullie mening hebben.
Om thuis wat te klussen zoek ik een zaagmachine, ik twijfel tussen de Bosch PTS10 of de Makita MLT100.
Heeft er iemand ervaring met een van deze 2 of moet ik duurder gaan?
Ik hoor het graag.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum. Als je in de rechter bovenhoek van deze site geavanceerd zoeken zaagmachine intikt, dan komen ik weet niet hoeveel topics over cirkelzagen, daar staat enorm veel info.

Groet pel.
 

Degustibus

Nieuw lid
27 jan 2016
4
0
Dag Pel.

Ik heb daar al eens gezocht maar er staat ook veel oudere info op,misschien is er bij de laatste modellen toch nog iets verbetert of veranderd.

Gr, Addo
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Welkom Addo!
Misschien is het handig / vriendelijk om je even voor te stellen in het daarvoor bestemde forumdeel.
Dan kunnen we ook misschien een inschatting maken wat je plannen zijn met de machine.
Je vraagt immers 'of moet ik duurder gaan?' Dat hangt er dus inderdaad vanaf wat je plannen zijn.

Ikzelf heb de PTS 10, ben tevreden en heb die meerdere keren aanbevolen / verdedigd. Sommigen roepen 'met rommel maak je rommel' over de bosch, maar die hebben er zelf geen een.
Ik heb nog geen boze PM's gehad van mensen die de PTS 10 gekocht hebben :D
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Voor de paar zaagklusjes op de zaak hebben wij ook de Bosch PTS 10 gekocht.
En daar zijn we erg blij mee. Wij hebben geen vergelijkingsmateriaal van andere duurdere machines. Maar hiervoor deden we alles met een hand cirkelzaag en een geleider en dan is een tafelzaag ineens een stuk handiger.
Maar als ik er dagelijks mee zou werken, dan zou ik toch wel een betere willen hebben. Eentje die minder herrie maakt, en met een betere stofafzuiging.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Dan zou ik denk ik voor de Makita gaan, is ook wat zwaarder en volgens mij is je werkblad ook wat groter. Een ander pluspunt is de zaaghoogte, die is bij de Makita ook wat meer. Enige nadeel is dat de machine meer dan 100 euro duurder is.
 

Degustibus

Nieuw lid
27 jan 2016
4
0
Ik heb een beetje gezocht naar de Makita maar lees redelijk wat slechte ervaringen zoals wiebelige en onzuivere geleiders en het inzetstuk van goedkoop plastic.
Lovende woorden en harde kritieken en dan wordt het een moeilijke keuze.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Veel mensen op dit forum zijn het erover eens dat in deze prijsklasse de deWalt 745 zo'n beetje de beste keus is.
Vooral omdat ie een goede afstelling dmv een tandheugelsysteem heeft.
Pas geleden hebben verschillende leden dit model nog gekocht.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Hoi Addo,
Ik heb onlangs (na een tijd een Metabo TS250 zaagtafel te hebben gehad) een Dewalt DW745 gekocht.
Ik denk zeker dat dit in deze prijsklasse de beste zaag is. Tenzij je krachtstroom hebt want dan koop je met een beetje mazzel voor 500 euro op MP een 'echte' zaag. Maar die is dan natuurlijk ook stationair.

Ik vul op dit moment een draadje waarin ik niet alleen informatie deel over deze zaag maar ook laat zien hoe ik de zaag verwerk in een mobiel werkstation. Wellicht is dat interessant voor jou: http://www.woodworking.nl/showthread.php?16537-Dewalt-DW745-(type-4)&highlight=type
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.