Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Bosch of Makita

Bosch of Makita

Hallo,

Ik ben Addo nieuw op dit forum en zou graag jullie mening hebben.
    Om thuis wat te klussen zoek ik een zaagmachine, ik twijfel tussen de Bosch PTS10 of de Makita MLT100.
    Heeft er iemand ervaring met een van deze 2 of moet ik duurder gaan?
    Ik hoor het graag.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum. Als je in de rechter bovenhoek van deze site geavanceerd zoeken zaagmachine intikt, dan komen ik weet niet hoeveel topics over cirkelzagen, daar staat enorm veel info.

Groet pel.
    Hout wirktj.

Dag Pel.

Ik heb daar al eens gezocht maar er staat ook veel oudere info op,misschien is er bij de laatste modellen toch nog iets verbetert of veranderd.

Gr, Addo

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Hoi Ado heb je dit topic ook al gelezen dat is maar enkele maanden oud, http://www.woodworking.nl/showthread...ke+zaagmachine

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Welkom Addo!
    Misschien is het handig / vriendelijk om je even voor te stellen in het daarvoor bestemde forumdeel.
    Dan kunnen we ook misschien een inschatting maken wat je plannen zijn met de machine.
    Je vraagt immers 'of moet ik duurder gaan?' Dat hangt er dus inderdaad vanaf wat je plannen zijn.

Ikzelf heb de PTS 10, ben tevreden en heb die meerdere keren aanbevolen / verdedigd. Sommigen roepen 'met rommel maak je rommel' over de bosch, maar die hebben er zelf geen een.
    Ik heb nog geen boze PM's gehad van mensen die de PTS 10 gekocht hebben

Voor de paar zaagklusjes op de zaak hebben wij ook de Bosch PTS 10 gekocht.
    En daar zijn we erg blij mee. Wij hebben geen vergelijkingsmateriaal van andere duurdere machines. Maar hiervoor deden we alles met een hand cirkelzaag en een geleider en dan is een tafelzaag ineens een stuk handiger.
    Maar als ik er dagelijks mee zou werken, dan zou ik toch wel een betere willen hebben. Eentje die minder herrie maakt, en met een betere stofafzuiging.
    Groeten, Raymond

Dan zou ik denk ik voor de Makita gaan, is ook wat zwaarder en volgens mij is je werkblad ook wat groter. Een ander pluspunt is de zaaghoogte, die is bij de Makita ook wat meer. Enige nadeel is dat de machine meer dan 100 euro duurder is.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Ik heb een beetje gezocht naar de Makita maar lees redelijk wat slechte ervaringen zoals wiebelige en onzuivere geleiders en het inzetstuk van goedkoop plastic.
    Lovende woorden en harde kritieken en dan wordt het een moeilijke keuze.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Dan kan je het beste naar een winkel gaan waar ze beide verkopen en ze gewoon in het echt gaan vergelijken.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Veel mensen op dit forum zijn het erover eens dat in deze prijsklasse de deWalt 745 zo'n beetje de beste keus is.
    Vooral omdat ie een goede afstelling dmv een tandheugelsysteem heeft.
    Pas geleden hebben verschillende leden dit model nog gekocht.

Forum Rechten