Snijplank met streep

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi,
Ik wil een snijplank maken zoals op de foto. Heb al wel gewone kopse snijplanken gemaakt maar wil er nu een met een streep er in.
Is de streep op de foto ook met de kopse kant naar boven gericht? Of houd je met zulke dunne strookjes geen rekening met de kopse kant.

eden-snijplank-eqp005-3727-d1.jpg

Alvast bedankt
groeten,
Aaron
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen Aaron,

De strookjes moeten ook uit kops hout naar boven gelijmd worden. Er zijn talloze fails op youtube ed te vinden waarin dit niet is gedaan en dit gaat dan niet bij het strookje werken maar vaak krijg je scheuren op zwakke plekken uit het 'massieve' hout.

mvg wilco
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi Wilco,
Bedankt voor de uitleg. Heb je toevallig ook een filmpje waar dat wordt uitgelegd of een zoekterm want ik ben nog niks tegengekomen wat daar specifiek op in gaat.

groeten,
Aaron
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Misschien een rare gedachtengang en ik heb echt nog geen ervaring met hout.. maar is het niet mogelijk om als "2e" laag een lichtere plank er onder te lijmen. wanneer je dan de plank zaagt en de rijen kwartslag omkeert dan krijg je die witte randen?
Ik vermoed vast dat qua werking van het hout hier enige problemen mee zal zijn.. :confused:
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
hmmm, dat zou ook kunnen idd. Moet even kijken wat ik ga doen, het moeten natuurlijk wel strakke lijnen worden.

bedankt,
Aaron
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Een waarderend lachje voor ImNaiki! Het is leuk out of the box gedacht. Het maakt de kwestie alleen wat gecompliceerder dan nodig is. De clou is inderdaad dat je met twee panelen (planken) werkt. Maar in plaats van die dunne lichtere plank eronder te lijmen, zaag je hem eenvoudig in stroken van gelijke breedte als de stroken van je andere paneel (de breedte van deze stroken bepaalt de dikte van je uiteindelijke snijplank). Dan kun je eenvoudig het patroon leggen dat je wilt krijgen. Snap je?
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Sorry Jan voor de late reactie. Bedankt voor je filmpje. Is iets anders omdat hij daar een "muur" maakt maar ik kan er wel wat van leren.

Ga er binnenkort aan beginnen.

Groeten,
Aaron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.