Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Snijplank met streep

Hoi,
    Ik wil een snijplank maken zoals op de foto. Heb al wel gewone kopse snijplanken gemaakt maar wil er nu een met een streep er in.
    Is de streep op de foto ook met de kopse kant naar boven gericht? Of houd je met zulke dunne strookjes geen rekening met de kopse kant.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      eden-snijplank-eqp005-3727-d1.jpg
Bekeken:   408
Grootte:   18,6 KB
ID:        42079

Alvast bedankt
    groeten,
    Aaron

Goedemorgen Aaron,

De strookjes moeten ook uit kops hout naar boven gelijmd worden. Er zijn talloze fails op youtube ed te vinden waarin dit niet is gedaan en dit gaat dan niet bij het strookje werken maar vaak krijg je scheuren op zwakke plekken uit het 'massieve' hout.

mvg wilco

Hoi Wilco,
    Bedankt voor de uitleg. Heb je toevallig ook een filmpje waar dat wordt uitgelegd of een zoekterm want ik ben nog niks tegengekomen wat daar specifiek op in gaat.

groeten,
    Aaron

Thanks,
    Ik ben nu op zoek naar een filmpje over hoe het wel moet

groeten,
    Aaron

Misschien een rare gedachtengang en ik heb echt nog geen ervaring met hout.. maar is het niet mogelijk om als "2e" laag een lichtere plank er onder te lijmen. wanneer je dan de plank zaagt en de rijen kwartslag omkeert dan krijg je die witte randen?
    Ik vermoed vast dat qua werking van het hout hier enige problemen mee zal zijn..

hmmm, dat zou ook kunnen idd. Moet even kijken wat ik ga doen, het moeten natuurlijk wel strakke lijnen worden.

bedankt,
    Aaron

Een waarderend lachje voor ImNaiki! Het is leuk out of the box gedacht. Het maakt de kwestie alleen wat gecompliceerder dan nodig is. De clou is inderdaad dat je met twee panelen (planken) werkt. Maar in plaats van die dunne lichtere plank eronder te lijmen, zaag je hem eenvoudig in stroken van gelijke breedte als de stroken van je andere paneel (de breedte van deze stroken bepaalt de dikte van je uiteindelijke snijplank). Dan kun je eenvoudig het patroon leggen dat je wilt krijgen. Snap je?
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Aaron,

Hier een filmpje hoe het wel moet...
    Succes!

Groet,
    Jan

Sorry Jan voor de late reactie. Bedankt voor je filmpje. Is iets anders omdat hij daar een "muur" maakt maar ik kan er wel wat van leren.

Ga er binnenkort aan beginnen.

Groeten,
    Aaron

Forum Rechten