Zwarte Kers, ook Black Cherry bowl.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik ontving did van een Canadeese forum vriend die dit hout van z’n buurman kreeg, die had wat bomen omgedaan en kon er niets mee doen, bracht ook Maple dacht hij dat Beuk bleek te zijn :D.

Het Kersenhout had wel wat zachte plekken, eigenaardig zoals die zwarte Kers dat kan hebben, Ik heb dat al meer keren gezien, en alleen in dit soort hout, word hier brown rot genoemd, het groeit vooral in de lengte, terwijl al het hout er rondom heen normaal gezond hout is (zie die lange spijker die er zo met de hand ingeduwd was), sommige waren met gespeten hart, dat zaag je er uit zodat je dat hout voor andere dingen kunt gebruiken, Ik had ook nog een stick dat een vergroeiing had, en Ik vertrouwde het niet, zo uitgetekend dat ik daar eerst doorheen kon zagen, en als het slecht was toch nog een goed stuk er uit kon krijgen, en het was slecht binnen in, een goot gat, maar toch nog een mooi stuk over.

Black Cherry.jpg Black Cherry1.jpg Black Cherry 2.jpg Black Cherry 3.jpg

Deze schaal is er eentje van en heeft een beetje een bruine verkleuring, maar is verders helemaal gezond, goed genoeg voor een breiers schaal denk Ik :D.

Black Cherry with BR.jpg Black Cherry bowl.jpg Black Cherry bowl profile.jpg BR Black Cherry bowl.jpg Black Cherry bowl bottom.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.