Meubelmakers Bankschroef

Michelv

Nieuw lid
5 jan 2015
10
0
Spijkenisse
Hallo,

hier weer een vraagje van een beginner. Ik wil binnenkort een werkbank gaan maken, eentje in de Paul sellers stijl. Nu wil ik hier graag een bankschroef op hebben. Ik twijfel tussen de Irwin v175 van de Baptist of deze van Teygeler http://www.teygeler.nl/product-3814-meubelmakersbankschroef-705768.html
die laatste spreekt me aan omdat die goedkoper is aangezien ik er niet al te veel geld aan uit wil geven.
Nu is mijn vraag of iemand die laatst genoemde heeft of er ervaring mee heeft en mij kan vertellen of het iets is. Of dat ik beter iets meer geld kan uitgeven.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Helaas geen gebruikers ervaring ,volgens mij kan je m als beginner heel goed gebruiken. als je niet tevreden bent dan verkoop je m zo weer op marktplaats.
Bankschroeven kunnen met normaal gebruik, niet snel kapot. Het bedrijf wat m verkoopt zal toch niet zo maar troep leveren, dacht ik. (het is een erg klein plaatje op de site) of zoek een tweedehands paramo of record.
Als je wat bredere grotere dingen wilt klemmen is een snelsluiting wel handig.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Voordeel van die van je link is de spanwijdte, merk is niet bekend en ook niet hoe dik de spindel en geleidestangen zijn. Als ik dan toch low budget zou gaan is dit waarschijnlijk een goede kandidaat. Ook zou ik aan weerszijden van de bekken een plankje monteren ter bescherming van je hout en gereedschappen, met een 300mm opening kun je dit verlies (dikte van beide plankjes) voor lief nemen.
 

Prein

Nieuw lid
16 jun 2013
24
0
Dordrecht
als je het niet erg vindt om via Amazon in duitsland te bestellen dan is hij daar voor ongeveer dezelfde prijs te vinden als de teygeler..
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Waarom zou je dan bij een multinational in Duitsland gaan bestellen i.p.v. bij een goed bekend staand Nederlands bedrijf als Teygeler:confused::rolleyes:

Fons
 

Michelv

Nieuw lid
5 jan 2015
10
0
Spijkenisse
Bedankt voor de tip van Amazon. Dat is wel erg goedkoop vergeleken met Nederland. Ik heb daar nog noot iets besteld maar ik ga de Irwin proberen te bestellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.