Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Meubelmakers Bankschroef

Hallo,

hier weer een vraagje van een beginner. Ik wil binnenkort een werkbank gaan maken, eentje in de Paul sellers stijl. Nu wil ik hier graag een bankschroef op hebben. Ik twijfel tussen de Irwin v175 van de Baptist of deze van Teygeler http://www.teygeler.nl/product-3814-...ef-705768.html
    die laatste spreekt me aan omdat die goedkoper is aangezien ik er niet al te veel geld aan uit wil geven.
    Nu is mijn vraag of iemand die laatst genoemde heeft of er ervaring mee heeft en mij kan vertellen of het iets is. Of dat ik beter iets meer geld kan uitgeven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    De Irwin is de meest bekende. Ik heb er eentje gemonteerd die een jaar of vijftig oud is en nog steeds heel goed functioneert.
    La Passione Passa dal Cuore

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Helaas geen gebruikers ervaring ,volgens mij kan je m als beginner heel goed gebruiken. als je niet tevreden bent dan verkoop je m zo weer op marktplaats.
    Bankschroeven kunnen met normaal gebruik, niet snel kapot. Het bedrijf wat m verkoopt zal toch niet zo maar troep leveren, dacht ik. (het is een erg klein plaatje op de site) of zoek een tweedehands paramo of record.
    Als je wat bredere grotere dingen wilt klemmen is een snelsluiting wel handig.

Voordeel van die van je link is de spanwijdte, merk is niet bekend en ook niet hoe dik de spindel en geleidestangen zijn. Als ik dan toch low budget zou gaan is dit waarschijnlijk een goede kandidaat. Ook zou ik aan weerszijden van de bekken een plankje monteren ter bescherming van je hout en gereedschappen, met een 300mm opening kun je dit verlies (dikte van beide plankjes) voor lief nemen.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Ik ga binnenkort gewoon bestellen denk ik en als het niets is kan ik hem altijd nog terugsturen.
    Bedankt voor de adviezen.

als je het niet erg vindt om via Amazon in duitsland te bestellen dan is hij daar voor ongeveer dezelfde prijs te vinden als de teygeler..

Waarom zou je dan bij een multinational in Duitsland gaan bestellen i.p.v. bij een goed bekend staand Nederlands bedrijf als Teygeler

Fons

ik doelde op de Irwin die dus voor dezelfde prijs te vinden is

op Marktplaats staan er ook enkel onder "houten bankschroef"

Bedankt voor de tip van Amazon. Dat is wel erg goedkoop vergeleken met Nederland. Ik heb daar nog noot iets besteld maar ik ga de Irwin proberen te bestellen.

Forum Rechten