Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

welke natslijpmachine

Heeft er iemand ervaring met de goedkopere (combi) natslijpmachine's zoals power plus, kinzo enz?

gr Jeroen

Hoe goedkoop is goedkoop?

Heb een half jaar geleden een tormek t3 gekocht op marktplaats voor €150. Daar werd ik wel blij van.
    Laatst gewijzigd door meron; 27-01-16 om 16:31. Reden: autocorrectie gecorrigeerd

"Daar werd ik werk bij van"?

Ik heb zo,n goedkoop ding.
    Ik krijg er de beitels voor de draaibank er goed en vlug scherp op.
    De droge steen die er op zit gebruik ik nooit.
    Ik gebruik alleen de watersteen, die wordt aangedreven door plastic tandwielen.
    De steen is in mijn ogen niet zuiver bevestigd.
    Kwalitatief stelt het niets voor.
    Als de steen versleten is ga ik naar een betere kijken (2e hands)

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2015
    HBM heeft eigen merk in de uitverkoop met een barst in de steen over de lengte... men zegt dat het geen kwaad kan?
    Machine is goed!
    Groeten... Eric

Ik zit me de laatste tijd ook te verdiepen in slijpmachines. Een Tormek t7 lijkt me geweldig maar die prijs val ik van achterover. Zeker als ik dan nog accesoires moet kopen om messen te kunnen slijpen.
    Wat ik eigenlijk wil kunnen slijpen zijn.
    -beitels
    -schaafbeitels
    -vlakbankbeitels(heb ik nog niet maar moet er snel komen)
    -messen maaimachine
    -koksmessen e.d.

Omdat ik messen mee wil nemen kijk ik naar een Tormek. Als ik alleen voor beitels zou kijken lijkt mij een creusen ook wel afdoende.
    Voor beitels verwacht ik niet vlijmscherp maar voor messen en schaafbeitels wil ik wel vlijmscherp.

Wel zag ik dat een setje goede wetstenen ook niet per se goedkoop is. Ook daar zal ik dan bepaalde houdertjes voor moeten hebben om beitels en messen in de juiste hoek te krijgen.

de goedkope machine die ik bedoelde is de Powerplus POW5103 , € 54,95 bij TS24.nl.
    ik wil 'm gebruiken voor beitels en schaafbeitels.

gr Jeroen

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Jeroen bedoel je deze? Voor een mes of steekbeitels zal dat wel gaan maar, voor schaafbeitels voor in een schaafmachine zal m.i. niet gaan.

pow5103a.jpg
    Groet Pel.
    Hout wirktj.

Ik moest vroeger bij mijn vader de zandsteen die door het water liep handmatig rond-draaien.
    En nu na ruim 50 jaar met hout werken verbaast het mij iedere keer weer dat mensen nat willen slijpen.
    Ik slijp alles droog en tegenwoordig ook met een CBN slijpwiel.
    Het was vroeger niet altijd beter, vaak wel gezelliger.

Groetjes Rien
    Laatst gewijzigd door rien 1; 27-01-16 om 13:38.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Rien ik heb hier nog zandstenen liggen, gebruik ze nooit meer.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten