Triton deuvelmachine,TDJ600

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Hallo Allemaal

Heeft iemand ervaring met de triton deuvelmachine ? Geziene de prijs zal deze waarschijnlijk niet zo goed zijn als de maffel of festo , maar de bedoeling is om hem hobby matig te gebruiken.

De vraag is eigenlijk , klaart hij de klus of zit er zoveel spelling , maatverschil in dat het een miskoop is ?

We horen het graag.

mvgr hans
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Triton heeft geen positioneringspinnen dacht ik. (Zelfs Festool heeft afstand moeten nemen) Er is wel een voorziening voor de handige Maffel lineaal van 200€
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@hvdb
Heeft festo (Festool) een (duo) deuvelmachine?

De Triton TDJ600 ziet er precies uit als de Tendotools TT850 hebben allebei geen positioneerpennen
(er zijn meen ik nog 1 of 2 andere merken die er ook hetzelfde uitzien)

De Felisatti RF12-710 of Casals CDW 710 (dezelfde leverancier) die hebben wel positioneerpennen.
Het lijkt mij daarom dat het patent van de positioneerpennen niet het alleenrecht van Mafell is, misschien is het patent wel van Felisatti.
Felisattie is van orgine een Italiaanse merk die ook voor vele andere merken gereedschappen heeft vervaardigd, of dat nog zo is weet ik niet.
Volgens mij is het bedrijf nu geheel of gedeeltelijk in Spanje gevestigd maar is in Russische handen.

Kwalitatief zien volgens mij de Felisatti en de Casals er beter uit dan de Triton of de Tendotools maar de prijs is dan ook behoorlijk hoger ongeveer € 379 maar wel ruim onder die van de Mafell.

Op je vraag over ervaring kan ik je helaas geen antwoord geven omdat ik ook nog steeds twijfel om er een aan te schaffen, maar als ….. dan wordt het een Felisatti of een Mafell of toch een ….. Festool Domino DF500Q.

Mvg, :).

Oja, geen aandelen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik denk dat de nauwkeurigheid bij alle merken vergelijkbaar is. Check wel tot welke diameter frees erin kan. Alleen van Casals kan ik het vinden; tot 12mm. De Mafell tot 12 en de P tot 16mm.

De aanslagnokken gebruik ik best veel. Er zit bij de Mafell een setje losse plastic nokken bij voor andere randafstanden, die zijn ook erg handig.
dd40p_detail03_online.jpg


Het eenvoudigst aftekenen gaat door de verbinding tegen elkaar te leggen en een streep te trekken. Die streep zie je door het kijkglaasje. Dan heb je de nokken niet nodig.

Al deze machines lijken wel op de mafell-lineaal te passen. Die is vooral handig bij tussenplanken en het boren van het 32mm systeem. Van dat laatste heb ik laatst een (saai) filmpje gemaakt. Zal deze nog eens posten.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Alle bedankt voor de reactie en informatie.

Heb gisteren nog het een en ander bekeken maar ben tot het volgende gekomen. Die positie nokken zijn zeer handig dus de triton valt af.
De maffell is mij gewoon te duur.
We gaan voor de Felisatti RF12-710 ziet er op zich degelijk uit en heeft deuvels 6 / 8 / 10 . welke mij voldoende lijken.
mvgr hans
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Wij hebben vorige week de Triton TDJ600 gekocht, ik heb de machine nog niet gebruikt maar het ziet er allemaal degelijk en precies uit.
Ook is deze machine voorzien van een vertanding die volgens mij wel kan passen op het Mafell-liniaal.
Dat liniaal hebben wij niet omdat de machine maar moet dienen om verbindingen te maken in kleine stukken en schuine kanten van kasten zij's.
Om echt kasten te drevelen hebben we een stationaire machine.
 

jimmie

Nieuw lid
14 feb 2010
2
0
ik heb een mafell deuvel machine nu is mijn vraag zijn er andere deuvel boren te krijgen die daar in passen de schacht is 8 mm
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Tuurlijk zijn die te koop. Die van Mafell zijn te koop bij winkels die Mafell verkopen. Jôh :rolleyes:

Ik heb er ook een paar van Euromec. Die zijn een stuk goedkoper.
Goeie link, er staan 2 typen op L & R is dat het verschil in de spoed van de boren/frezen?
Welke van de 2 moet je gebruiken voor een deuvelmachine of kan het allebei?
Mvg,:).
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Wij hebben vorige week de Triton TDJ600 gekocht, ik heb de machine nog niet gebruikt maar het ziet er allemaal degelijk en precies uit.
Ook is deze machine voorzien van een vertanding die volgens mij wel kan passen op het Mafell-liniaal.
Dat liniaal hebben wij niet omdat de machine maar moet dienen om verbindingen te maken in kleine stukken en schuine kanten van kasten zij's.
Om echt kasten te drevelen hebben we een stationaire machine.
En hoe bevalt ie, heb je het apparaat al gebruikt?
Ben benieuwd of het allemaal goed af te stellen is en over de kwaliteit.
Wil je daar iets over schrijven?
Mvg,:).
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Alle bedankt voor de reactie en informatie.

Heb gisteren nog het een en ander bekeken maar ben tot het volgende gekomen. Die positie nokken zijn zeer handig dus de triton valt af.
De maffell is mij gewoon te duur.
We gaan voor de Felisatti RF12-710 ziet er op zich degelijk uit en heeft deuvels 6 / 8 / 10 . welke mij voldoende lijken.
mvgr hans


Ik ben wel benieuwd naar de Felisatti, hoe bevalt ie Hans?
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Ik heb de felisatti maar even gebruikt maar ben er nu al zeer tevreden over en ben blij dat ik niet voor de triton ben gegaan.
Een zeer compacte machine die makkelijk is in testellen en die positie nokken die zijn geweldig en die maken de machine ook helemaal af.

mvgr hans
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
En hoe bevalt ie, heb je het apparaat al gebruikt?
Ben benieuwd of het allemaal goed af te stellen is en over de kwaliteit.
Wil je daar iets over schrijven?
Mvg,:).

Ja ik heb de machine al gebruikt, en ik moet zeggen dat deze voldoet aan de verwachtingen.
Het gebruik is net zoals een lamellen-frees en bovendien is de machine ook voorzien van de vertanding die dan naar alle verwachting zal passen op een liniaal.
Zoals gezegd gebruiken wij de machine enkel voor toepassingen waar de stationaire machine niet aan kan.
Als ik dan toch een nadeel moet zoeken aan de machine is dat bij onze machine we de drevels niet exact in het midden van de dikte van de plaat (18mm) kunnen stellen (de instelling gaat juist niet ver genoeg).
Maar is de praktijk maakt dit niets uit aangezien je altijd je panelen langs de zelfde kant aanhoud net zoals bij een lamellen-frees.
Bouwkwaliteit en werkbaarheid van de machine is prima.
Persoonlijk zie ik niet in waarom je 4x meer zou geven aan een machine die hetzelfde werk doet...
 

jb1969

Nieuw lid
22 apr 2017
5
0
Voorthuizen
Felisatti is overgenomen door een Rus en je kunt de RF12/710 daar krijgen voor 233 euro. Ik heb alleen geen Russische vrienden die er eentje mee zouden kunnen nemen...😗
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.