Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013

Triton deuvelmachine,TDJ600

Hallo Allemaal

Heeft iemand ervaring met de triton deuvelmachine ? Geziene de prijs zal deze waarschijnlijk niet zo goed zijn als de maffel of festo , maar de bedoeling is om hem hobby matig te gebruiken.

De vraag is eigenlijk , klaart hij de klus of zit er zoveel spelling , maatverschil in dat het een miskoop is ?

We horen het graag.

mvgr hans

Triton heeft geen positioneringspinnen dacht ik. (Zelfs Festool heeft afstand moeten nemen) Er is wel een voorziening voor de handige Maffel lineaal van 200€

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    @hvdb
    Heeft festo (Festool) een (duo) deuvelmachine?

De Triton TDJ600 ziet er precies uit als de Tendotools TT850 hebben allebei geen positioneerpennen
    (er zijn meen ik nog 1 of 2 andere merken die er ook hetzelfde uitzien)

De Felisatti RF12-710 of Casals CDW 710 (dezelfde leverancier) die hebben wel positioneerpennen.
    Het lijkt mij daarom dat het patent van de positioneerpennen niet het alleenrecht van Mafell is, misschien is het patent wel van Felisatti.
    Felisattie is van orgine een Italiaanse merk die ook voor vele andere merken gereedschappen heeft vervaardigd, of dat nog zo is weet ik niet.
    Volgens mij is het bedrijf nu geheel of gedeeltelijk in Spanje gevestigd maar is in Russische handen.

Kwalitatief zien volgens mij de Felisatti en de Casals er beter uit dan de Triton of de Tendotools maar de prijs is dan ook behoorlijk hoger ongeveer € 379 maar wel ruim onder die van de Mafell.

Op je vraag over ervaring kan ik je helaas geen antwoord geven omdat ik ook nog steeds twijfel om er een aan te schaffen, maar als ….. dan wordt het een Felisatti of een Mafell of toch een ….. Festool Domino DF500Q.

Mvg, .

Oja, geen aandelen.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ik denk dat de nauwkeurigheid bij alle merken vergelijkbaar is. Check wel tot welke diameter frees erin kan. Alleen van Casals kan ik het vinden; tot 12mm. De Mafell tot 12 en de P tot 16mm.

De aanslagnokken gebruik ik best veel. Er zit bij de Mafell een setje losse plastic nokken bij voor andere randafstanden, die zijn ook erg handig.

Het eenvoudigst aftekenen gaat door de verbinding tegen elkaar te leggen en een streep te trekken. Die streep zie je door het kijkglaasje. Dan heb je de nokken niet nodig.

Al deze machines lijken wel op de mafell-lineaal te passen. Die is vooral handig bij tussenplanken en het boren van het 32mm systeem. Van dat laatste heb ik laatst een (saai) filmpje gemaakt. Zal deze nog eens posten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Alleen van Casals kan ik het vinden; tot 12mm. De Mafell tot 12 en de P tot 16mm.
    Felisatti
    Bijlage 42031

Mvg,.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Alle bedankt voor de reactie en informatie.

Heb gisteren nog het een en ander bekeken maar ben tot het volgende gekomen. Die positie nokken zijn zeer handig dus de triton valt af.
    De maffell is mij gewoon te duur.
    We gaan voor de Felisatti RF12-710 ziet er op zich degelijk uit en heeft deuvels 6 / 8 / 10 . welke mij voldoende lijken.
    mvgr hans

Wij hebben vorige week de Triton TDJ600 gekocht, ik heb de machine nog niet gebruikt maar het ziet er allemaal degelijk en precies uit.
    Ook is deze machine voorzien van een vertanding die volgens mij wel kan passen op het Mafell-liniaal.
    Dat liniaal hebben wij niet omdat de machine maar moet dienen om verbindingen te maken in kleine stukken en schuine kanten van kasten zij's.
    Om echt kasten te drevelen hebben we een stationaire machine.

ik heb een mafell deuvel machine nu is mijn vraag zijn er andere deuvel boren te krijgen die daar in passen de schacht is 8 mm

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimmie Bekijk Berichten
    ik heb een mafell deuvel machine nu is mijn vraag zijn er andere deuvel boren te krijgen die daar in passen de schacht is 8 mm
    Tuurlijk zijn die te koop. Die van Mafell zijn te koop bij winkels die Mafell verkopen. Jôh

Ik heb er ook een paar van Euromec. Die zijn een stuk goedkoper.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Tuurlijk zijn die te koop. Die van Mafell zijn te koop bij winkels die Mafell verkopen. Jôh

Ik heb er ook een paar van Euromec. Die zijn een stuk goedkoper.
    Goeie link, er staan 2 typen op L & R is dat het verschil in de spoed van de boren/frezen?
    Welke van de 2 moet je gebruiken voor een deuvelmachine of kan het allebei?
    Mvg,.

Forum Rechten