CNC wereldkaart

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Misschien is blauwstaal (warmgewalste gebeitste staalplaat) een optie. Blank laten poedercoaten tegen het roesten.
Het lijkt dan net de zee rondom.
 
Laatst bewerkt:

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Bjorn,

Wat een gaaf idee om te gaan maken! ik zie uit naar het eind resultaat, zeker met die verschillende diktes!
Ben wel benieuwd hoe je het uit eindelijk gaat uit zagen. Ik zou graag van je horen hoe je het allemaal precies gedaan hebt en hoeveel tijd en kosten er in gestoken zijn. Misschien ga ik je idee wel stelen, haha, lijkt me leuk om te maken;)

Ik blijf dit zeker even volgen!
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Efkes een update, veel is er nog niet gebeurd. Klantenprojectjes hebben natuurlijk voorrang, maar ondertussen is het hout klaar.
image.jpg
7 mooie soorten telkens 2mm dikker. De kenners zullen de soorten wel herkennen veronderstel ik :rolleyes:
Nu start ik met tekenen van alle landen op de planken en daarna kan het zagen starten.

Maar eerst nog een vraag. De kaart komt te hangen aan een muur van ons overdekt terras. Er kan geen regen bij en beperkt zon laat op de avond. Natuurlijk wil ik dat de verschillende soorten hun kleur behouden. Hoe behandel ik het hout dan best? Ik gebruik regelmatig Woca Natural, maar misschien kennen jullie een beter alternatief?
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ondertussen zijn we een stuk verder en zijn alle landen overgetekend op het hout. Laat het zagen maar beginnen :D
DSC02005 (853x1280).jpgDSC02007 (853x1280).jpg
DSC01995 (853x1280).jpgDSC01997 (1280x853).jpgDSC01999 (853x1280).jpgDSC02001 (1280x853).jpgDSC02003 (853x1280).jpg
 
P

Pel

Guest
@Bjorn, ik weet niet of het wel zo verstandig is om dat mooie kunstwerk van heel mooi kurkdroog hout onder een overdekt terras te hangen? Al kan er geen regen en zon aan komen, optrekkend vocht s'morgens kan m.i. ook fataal zijn Dan zal het toch heel goed behandeld moeten worden tegen vocht, het zou dood jammer zijn als het fout zal gaan.

Groet Pel.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ik heb nog verschillende andere stukken buiten staan/hangen zonder problemen, maar voor deze wereldkaart gebruik ik inderdaad houtsoorten die ik nog nooit gebruikt heb. Zou de Woca olie niet voldoende zijn? Welke behandeling kun je eventueel nog aanraden?
 
P

Pel

Guest
Ik heb nog verschillende andere stukken buiten staan/hangen zonder problemen, maar voor deze wereldkaart gebruik ik inderdaad houtsoorten die ik nog nooit gebruikt heb. Zou de Woca olie niet voldoende zijn? Welke behandeling kun je eventueel nog aanraden?

@Bjorn, van de behandeling van zoiets durf ik geen advies te geven, ik zou naar een heel goede schilder gaan en advies vragen aan de vakman.

Groet Pel.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt allemaal, tot nu toe heb ik telkens een figuurzaag geleend, maar die persoon heeft die natuurlijk zelf ook nodig. Dus snel gaat het niet vooruit, maar goed nieuws...

... sinds gisterenavond ben ik de trotse eigenaar van deze oranje schoonheid :p

20160525_065913 (1280x720).jpg

2de hands, ongebruikt en voor een mooie prijs!

Laat het zagen beginnen :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.