Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Tekenprogramma

Tekenprogramma

Hallo

iemand een simpel program op pc of zelfs eventueel iPad om werktekening te maken?

grtz Gil

ik teken zelf vaak met sketch up van Trimble/google, echte werktekeningen kun je er niet mee maken maar bematen en tekst kun je wel bij zetten. Het is gratis en er zijn talloze tutorials te vinden op youtube Weet niet of een iPad ook wordt ondersteund.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Sketch up. ik denk dat veel leden op het forum dit programma gebruiken. Ik gebruik het ook en ben tevreden. ""Echte"" werktuigbouwkundige werktekeningen levert het misschien niet maar voor de meeste doeleinden een praktisch, makkelijk te leren ontwerp- en tekenprogramma. Nog steeds gratis meen ik en er is een duidelijke tutorial. En onderwijsfilmpjes op Utube.

mvg
    klaas0639

Sketchup is zeer fijn, overzichtelijk makkelijk in te stappen en er zijn vele tutorials over het programma te vinden.

Ik gebruik draftsight om duidelijke werk/bouwtekening te maken, werkt perfect vergelijkbaar met autocad, maar iets simpeler en gratis, voor 3d presentatie gebruik ik sketchup.

Junior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan30 Bekijk Berichten
    Ik gebruik draftsight om duidelijke werk/bouwtekening te maken, werkt perfect vergelijkbaar met autocad, maar iets simpeler en gratis, voor 3d presentatie gebruik ik sketchup.
    +1 Draftsight

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Vroeger had ik Corel Draw, nu teken ik in Microsoft Visio,

Groet Pel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Vroeger had ik Corel Draw, nu teken ik in Microsoft Visio,

Groet Pel.
    Ja Corel Draw,waar is de tijd!!

Hallo

bedankt voor de info ik ga eens kijken welk het simpelste is om wegwijs in te geraken hehe

Ik heb recentelijk sketch up gedownload, maar daarvan kost een full licentie rond de 600€ en de trial periode stopt over 5 dagen. Jullie hebben het over een gratis programma, kan iemand mij een link sturen? Of eventueel programmabestand(en) per wetransfer / dvd etc.

Forum Rechten