Optimalisatiesoftware

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ik neem aan dat je CSV bestanden bedoeld?
Helaas kan ik je daarbij niet helpen, want die gebruik ik niet.
Gewoon MaxCut een e-mail sturen, ze zijn erg behulpvaardig.
Of een Zakelijk Inschrijving nemen als dat helpt.
 

MarcoScholten

Nieuw lid
3 okt 2022
6
1
Gelderland
Ik heb even getwijfeld of ik hier op zou reageren want ik zit op dit forum omdat ik een hobby houtbewerker ben.
Maar ik heb ook een 2e hobby en dat is software ontwikkeling.
En laat ik nou toevallig een zaaglijst optimalisatie programma gemaakt hebben. Aanvankelijk alleen voor balken/profielen maar sinds kort ook voor platen.
Ik zit niet op dit forum om mijn software te verkopen maar ik zou feedback van dit forum zeer waarderen.
Je kunt een gratis testversie downloaden via: www.optimist-software.nl
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Ik heb even getwijfeld of ik hier op zou reageren want ik zit op dit forum omdat ik een hobby houtbewerker ben.
Maar ik heb ook een 2e hobby en dat is software ontwikkeling.
En laat ik nou toevallig een zaaglijst optimalisatie programma gemaakt hebben. Aanvankelijk alleen voor balken/profielen maar sinds kort ook voor platen.
Ik zit niet op dit forum om mijn software te verkopen maar ik zou feedback van dit forum zeer waarderen.
Je kunt een gratis testversie downloaden via: www.optimist-software.nl
Het staat niet op de site, maar het lijkt erop dat dit enkel voor Windows is. Jammer voor Mac-gebruikers…
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
Als ik het importeer heeft hij altijd een fout melding
Vervelend. Je moet zorgen dat hij geen fout melding heeft, dan werkt het. Veel succes!


Beetje flauw misschien maar hier kan niemand iets mee. Op mijn werk krijg ik ook vaak te maken met storingen: "hij doet het niet, van een onbekend mailadres". Als we niet weten wie 'hij' is en wat 'het' is dat je probeert, kunnen we ook niet helpen.

Ik ken MaxCut niet, maar hier wat algemene tips:
  • Wat is de foutmelding die je krijgt?
  • Welk bestand probeer je te importeren? Misschien kun je het hier delen?
  • Het is een csv bestand, hoe heb je die gemaakt? Zou het kunnen dat MaxCut komma's als scheidingsteken verwacht en dat er in plaats daarvan puntkomma's staan of andersom? -> Even met notepad zoeken en vervangen. Mogelijk moet je ook eventuele kommagetallen aanpassen van '.' naar ',' of andersom.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Beste,
Ik heb Maxcut gedownload maar ik zit wat vast met het importeren van CVS bestand.
Zou u mij hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt
een CVS bestand is gewoon een spreadsheet als tekstbestand, waarbij de waarden in een regel (dus de kolommen) van elkaar gescheiden zijn met komma's en de regels met returns.

Wellicht is het CVS bestand afkomstig van een Mac? in dat geval zijn de regeleinden in een tekstbestand anders dan bij een Windows (of Unix) bestand Win gebruikt <CR><LF>, Mac alleen <CR>, Unix alleen <LF>

Misschien helpt dat?
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
636
303
Het Groene Hart
een CVS bestand is gewoon een spreadsheet als tekstbestand, waarbij de waarden in een regel (dus de kolommen) van elkaar gescheiden zijn met komma's en de regels met returns.

Wellicht is het CVS bestand afkomstig van een Mac? in dat geval zijn de regeleinden in een tekstbestand anders dan bij een Windows (of Unix) bestand Win gebruikt <CR><LF>, Mac alleen <CR>, Unix alleen <LF>

Misschien helpt dat?
Je bedoelt CSV, het staat immers voor Comma Separated Values. CVS is ook een 'computerterm' maar dan voor een archaïsch versiebeheersysteem.

Ik ben er uitgeraakt, toch bedankt voor jullie steun
Mvg Robin
Zou je de oplossing willen delen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.