Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Gezocht - Iemand die 1 a 2mm van losse planken kan halen

Ik heb mijn oude eiken lamelparket vloer in de opslag liggen en ik wil die heel graag weer netjes maken voor ik hem ga leggen. Ik zoek dus iemand die een machine heeft waar de planken doorheen kunnen om 1 a 2mm van de toplaag af te halen. Er zit in totaal 4mm eiken op dat verder nooit is geschuurd of gelakt. Het gaat in totaal om ongeveer 50m2 planken die variëren van 1.1m tot 1.9m met een breedte van 18 a 19cm en een totale dikte van 1.5cm.

Het liefst in een straal van 50km om Hilversum heen.

Alvast dank voor de reacties.

woon in apeldoorn je kan op zaterdagen wel gebruik maken van mijn robland combinatie slijpen van de schaafmessen is wel hetgeen ik terug verlang

Is het niet een beter idee om de vloer te leggen en naderhand de gehele vloer te (laten) schuren om hem zodoende weer als nieuw te krijgen?

Ook al zou je het parket eerst door de vandikte halen zal je het toch na het leggen moeten schuren.
    Ik ben het met woldenga eens gewoon leggen en daarna schuren.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Een schuurmachine huren voor een dag bij Boels kost €32- ex BTW. http://www.boels.nl/huren/houtbewerk...tschuurmachine

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dank voor alle reacties. Wat is de reden dat jullie zeggen dat hij na de bewerking in de machine alsnog geschuurd moet worden?
    Ik heb geen goede ervaring met het zelf schuren van parket dat al ligt m.b.t. verschil in hoogte.... Vandaar dat ik nu dacht het voor het leggen te laten regelen!

Dan leg zelf de vloer en vraag een vakman om de vloer te schuren lakken of oliën zou je dan weer zelf kunnen doen.

Als je er al van tevoren een laagje af wil halen moet je dit doen met ern vandikte schuurmachine doen
    Als je ze door de vandikte schaafbank haalt blijft er machineslag op het hout achter en ben je alsnog aan het schuren
    Zou toch voor eerst leggen gaan

Het merkwaardige is dat de meningen hier blijkbaar heel erg over verschillen? Ik lees en hoor van verschillende mensen dat dit met goed afstellen van de achterste tafel geen probleem zou moeten zijn?
    Ik heb er zelf geen verstand van dus moet afgaan op wat ik van de kenners hoor. Helaas loopt dat nogal uiteen....

En ik begrijp ook nog dat als je een vandiktebank hebt met 3 bijtels op de rol dat er sowieso geen machineslag zou mogen voorkomen?

Forum Rechten