Vulpen van beuken met slaap

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik had nog een stukje beuken met slaap liggen, ooit bij Rick vandaan gekomen, ik denk op de open dag verleden jaar. Aangezien ik gek ben op vulpennen maar eerst was begonnen met normale pennen, leek het me een mooi moment om met dat stukje beukenslaap te beginnen. Niet segmenteren of wat dan ook, dit hout is al "druk" genoeg van zichzelf.

Het is een simpel setje, de JR Gentleman chrome. Erst maar weer eens kijken of deze lukken en dan wellicht een stapje hoger qua kwaliteit, ik heb prachtige kits gezien maar die kosten meer dan 60 euro voor alleen het binnenwerk :). En dan wil ik zowel een rollerball als en vulpen, dus eerst nog ff beter worden.

Het resultaat, waarbij de dop doelbewust meer tekening heeft dan de pen zelf, maar het is 1 stuk hout, de lijnen laten dat zien.

20160121_181827.jpg
20160121_181544.jpg
20160121_181500.jpg

Ik zal binnenkort wat betere foto's gaan nemen met zo'n klein studiootje. Deze zijn vrij slecht :).
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Dat is een mooie pen geworden, in mijn ogen een goede keus om niks te segmenteren. De tekening ziet er mooi uit en dat de tekening doorloopt doet de pen wel ten goede:)
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Die is mooi!!
Welke afwerking heb je gebruikt?

Aangezien beuk met slaap nogal zacht en kwetsbaar is heb ik CA finish gebruikt, welke ik tegenwoordig iets anders doe dan eerst.
1: schuren tot 600
2: Ca 3 x aanbrengen, daarna kwartiertje laten uitharden
3: nat schuren, van 1000 tot 4000
4: Friction Polish 1 x, maar wel op langzame snelheid om de CA er niet weer vanaf te branden.

Vooral het wetsanden van de CA is veel makkelijker en geeft een prettig resultaat. Ik kwam er met uitproberen achter dat de CA daar veel beter op reageert, de CA wilde bij mij nog wel eens lelijk worden zodra die warmer werd, door nat te schuren met lichte pressie voorkom je dat.

- - - Updated - - -

Mooie pen. Dit is eigenlijk poor mans black en white ebony. Mooi stukje hout.

Ehh Wim, die uitdrukking ken ik niet of bedoelde je iets anders?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ja Wimmel,

hele mooie pen..... Ook goed opgelet dat de lijnen van de slaap mooi overlopen.

ben benieuwd naar de nieuwe fotos

Ola Roestige, het moet nog beter kunnen maar niet met mijn mobieltje, oftewel ik moet een camera gaan kopen en ik wil eigenlijk nog zoveel andere hobbyspullen eerst kopen, dus voorlopig moet het hier mee :).

20160122_081601.jpg

20160122_081819.jpg

20160122_081932.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.