Waar koop ik een goede kwaliteit eiken wagondelen?

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hallo allemaal,

Ik heb een opdrachtje voor een aantal tafels met bladen uit, bij voorkeur, eiken wagondelen, van die lekker doorleefde planken van 4.5cm dik en liefst een 15 a 20 cm breed. Ze hoeven niet geschaafd of geschuurd te zijn, maar het moet wel een beetje fatsoenlijk hout zijn, dus geen grote scheuren en liefst ook geen gaten.

Weet iemand een goed adres, bij voorkeur in de omgeving van Zoetermeer?

Groets, Rob.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Uiteraard marktplaats en Google al besnuffeld en links en recht wezen kijken. Probleem is dat het aanbod daar bijna allemaal rotzooi is, en dan bedoel ik echt troep waar dan ook nog de hoofdprijs voor betaald moet worden. Duur brandhout.

Ik heb een schone lengte van 180 nodig, dat zit vaak wel tussen de gaten :)

Groets, Rob.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb geen idee wat jij als troep of als goed beschouwd, maar het is sowieso allemaal intensief mis/ge-bruikt hout, dus de nodige sporen zal het altijd hebben. Ik heb zelf een paar maanden geleden enkele planken opgehaald bij Twan Janssen in Elst (gld) via marktplaats. Die had best wel, met voorgaande in gedachten houdend, nette planken staan.
Of je die 1.80 tussen de gaten gaat vinden weet ik niet, ik denk dat de bouten dichter op elkaar hebben gezeten. Zelf heb ik ze geschoond en het blad behandeld met epoxy en naar mijn idee geven die gaten dan juist extra authentieke uitstraling.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Troep is hout met grote barsten en scheuren die door en door zijn. Dat het hout doorleefd is, duidelijke gebruikssporen heeft, is de charme er van, maar een tafelblad waar je iedere dag de pasta uit moet peuteren is in een restaurant niet handig. Vandaar mijn zoektocht naar delen die wel doorleefd zijn maar nog redelijk heel en "dicht". Een van mijn huidige leveranciers van eiken heeft mooie oude balken liggen waar hij dikke planken uit zaagt, maar die zijn dan weer een beetje "te net" waardoor het beoogde effect er niet helemaal is. Nou ja, geen haast, ik zoek vrolijk door.

Groets, Rob.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Mischien een idee om de nieuwe planken zelf oud te maken?
Staalborstel erover geeft mischien een gewenst resultaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.