Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

'Kapotte' startrite tafelzaag zaagtafel

Startrite tilt arbor tafelzaag.
    De zaag is bijna helemaal compleet.
    Alleen de draadstang waarmee je de helling instelt is helaas geknapt.
    Hier zal een nieuwe in moeten komen of misschien kan iemand het hele mechaniek vast lassen op 90 graden?
    Anders is het misschien nog wel iets om een frees in te bouwen of iets dergelijks.
    Mogelijkheden genoeg.

De motor zit er nog bij met v snaar alleen zonder adapter.

Op de tafel zit wat roest en afval van het dak van de plek waar hij nu staat.
    Dit kan er zo afgepoetst worden

Voor vragen kunt u altijd een pb sturen.
    Voor foto's a.u.b. een mailtje naar thomas_galenkamp (at) live (punt) nl , dan zal ik ze even sturen.

Thomas

Wat mist er allemaal aan deze zaagtafel? De motor is niet origineel en heeft erg weinig vermogen. De schroefspindels kun je gewoon in engeland bestellen,kost iets van 65 pond. Lijkt me geen reden om zo'n zaagmachine weg te doen.

Het zijn inderdaad geen redenen inderdaad.
    Ik heb geïnvesteerd in een nieuwe zaag met meer mogelijkheden.
    Toen de draad brak stond ik voor de keuze om tijd en geld te investeren in een een zaag die in enkele jaren niet maanden toch weg ging of te investeren in een zaag waar ik toen het budget voor had.
    Het is een erg leuke zaag voor een gevorderde starter (of nu dus de handige spreekwoordelijke Harry)maar punt ben ik net voorbij.

Waar staat de zaag ergens?

Goede, helemaal vergeten te melden.
    de zaag staat in Zwolle

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Met vriendelijke groet,
    Joris

@joris, bedankt.
    Ik wist niet zeker of je linkjes naar marktplaats mocht zetten

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Hoi Thomas, alleen maar een MP linkje wordt niet gewaardeerd, maar een volledige advertentie met ondersteunend een linkje is geen bezwaar.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Ja, ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik vroeg me af of de zaag er nog is?

Kleine kans, maar je weet maar nooit
    Ik zoek namelijk wat onderdelen van een startrite zaagtafel.

Ik heb inmiddels contact met Thomas gehad, en de zaag was uiteraard al lang en breed verkocht.

Maar mocht er iemand onderdelen voor een startrite tilt Arbor hebben, dan houd ik me aanbevolen. Bij mijn zaag is een gietijzeren onderdeel gebroken waarmee je de zaag in schuinte kunt verstellen. Ik heb het onderdeel inmiddels wel weggebracht om te laten lassen, maar ik begreep van de man, dan dit wel te lassen valt, maar het altijd een zwak punt blijft. Het word waarschijnlijk nog wel met extra ijzer en bouten verstevigd, wat ook wel gaat houden. Maar een vervangend onderdeel heeft toch een beetje mijn voorkeur.

Nieuw is het ook wel te krijgen in Engeland, maar dan gaat me alleen voor dat onderdeel, een kleine 400 euro kosten.

Forum Rechten