Welk soort hout is dit?

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik heb zelf werkelijk geen idee, verleden jaar een stukje kado gehad maar ook de gever wist het niet.

Het is zo poreus als het maar zijn kan, het voelt aan als iets hardere kurk, ook het gewicht lijkt daar op.

20160119_133859.jpg

blokje en een stukje gedraaid met wat olie erop om de structuur beter zichtbaar te maken.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag wimmel,

Dit hout lijkt erg op het 'suar' hout wat ik 3 jaar geleden voor een klant nederland geïmporteerd heb. dat is het tropische ''waaibomen-populieren'' hout wat inderdaad licht en open is, maar vooral een hele vieze fijne stof geeft tijdens het bewerken. bladen van een meter breed gehad welke maar 15-20 jaar oud waren.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dat is een mooie tip Zaagfabriek. Ik ben even gaan googlen en het blijkt dat men dit hout veel gebruikt voor het maken van tafels. En dat kan heel goed kloppen want daar gebruikte degene waarvan ik het had gehad het ook voor.

En ja, heeeeeel vieze stof.

Ik wil proberen om er een ring van te maken en wie weet heb ik nog een stukje over voor een pen.

*edit: Bedankt!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.