Bureautafel

reinoutb

Nieuw lid
17 apr 2014
8
0
Hallo,

Ik zou willen een bureautafel maken in met resopal bekleedde spaanplaat 38mm dik. Om de tafel tegen doorbuigen te versterken voorzie ik onderaan een travers van ong 250mm over de gehele lengte in hetzelfde materiaal. bureautafel3.jpg
Ik zou willen verbinden met domino's, lijm en inschroefdrevels (bv van hettich) om de voeg toe te trekken. Maar die drevels gaan maar tot platen van 29mm. Hebben jullie andere voorstellen om de kopse kant gesloten tegen de platte kant te krijgen.

Groet
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Maar die drevels gaan maar tot platen van 29mm. Hebben jullie andere voorstellen om de kopse kant gesloten tegen de platte kant te krijgen.

Groet

Hoezo tot 29mm?
Je kan het gat van de moer toch dieper boren? Die hoeft toch niet gelijk met het vlak te liggen?
 

reinoutb

Nieuw lid
17 apr 2014
8
0
En zou je dan de opening voor de moer 20,1 diep maken (voor zover dit allemaal meetbaar is natuurlijk) en de drevel center 15,4.
BB_Rastex_15_29.jpg

29+9mm=38mm
center drevel 14,5+9=15,4
diepte moer 19,2+9=20,1
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Wij hebben op het werk een soort omloopvloer om een vide heen (in een magazijn) van 40mm dik spaanplaat. Dit overspant telkens 1.8 m. en er wordt volop op gelopen. Van doorbuigen geen last.

Die vloer wordt gekeurd. Daar is een rapport van. Hij mag belast worden tot 350 kg/m2.
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Wij hebben op het werk een soort omloopvloer om een vide heen (in een magazijn) van 40mm dik spaanplaat. Dit overspant telkens 1.8 m. en er wordt volop op gelopen. Van doorbuigen geen last.

Die vloer wordt gekeurd. Daar is een rapport van. Hij mag belast worden tot 350 kg/m2.

zegt niks hé , de vloer heeft een overspanning van 1.8m , maar wat is de breedte van die plaat dan en wat is de steek van de ondersteuningsliggers dan in de andere richting want een spaanplaat van pakweg 1 meter dik en ondersteunen op 1.8m uit elkaar zal met een belasting van 350 kg/m² geen lang leven beschoren zijn...
 
Laatst bewerkt:

reinoutb

Nieuw lid
17 apr 2014
8
0
Ipv een paneel van 38mm zal ik een paneel van 18mm gebruiken. Dit zal ook voor de nodige stevigheid zorgen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.