Open Dag Masave Fijnhouthandel 2016 met diverse demo's

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Zo...de plattegrond is klaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. Ik heb enorm veel zin in deze dag. Hele dag een beetje over houtbewerken praten en natuurlijk over hout...heerlijk !!!

Hopelijk tot over een paar weken allemaal.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Nu Rien niet gaat ben ik op zoek naar iemand met wie ik vanuit Eindhoven mee kan rijden, met wie kan ik mee op de 28e ?
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zo...de plattegrond is klaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. Ik heb enorm veel zin in deze dag. Hele dag een beetje over houtbewerken praten en natuurlijk over hout...heerlijk !!!

Hopelijk tot over een paar weken allemaal.

Ja Rick, ik heb er ook enorm veel zin om deze dag bij u een demo te geven.
Ik maak mijn voorbereidingen stilletjes aan klaar.
Iedereen is welkom bij mij en uiteraard ook bij Rick in de eerste plaats.
Pinokkio zal er zekere zijn, maar Rick kent hem van dichtbij. Hij heeft er een ganse dag naast gestaan op de opdendag bij Ronald Kane.
Groetjes en tot 28 mei '16.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@katma : Regel ik !! Koffie is gehaald en mooi weer is besteld

@sirjacobs : Da's mooi !!


IMAG4344.jpg

IMAG4348.jpg

IMAG4352.jpg

Ben al druk bezig met het klaarmaken van diverse stukken hout voor de open dag !!! Naast de reguliere voorraad maak ik ook een aparte plekje voor "OPRUIMING" !!

Goede vriend Marco is een webshop begonnen voor houtdraaiers. Vooral onderdelen voor pennen maar ook andere leuke projecten. Hij komt ook op de open dag.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik kan die dag geen vrij nemen, maar als het werk mee zit dan kom ik zeker!
Misschien heb ik wel een klusje in Zwolle, dan plan ik het er omheen.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@sunrayes : Hopelijk ben je , altijd gezellig !!

Vandaag begonnen met het verzamelen van hout uit de "winkel" , nu is het wel een klein nadeel om 2 plekken te hebben...hahaha.... Volgende week komt een goede vriend helpen met het transport (heel vaak de trap en neer...) Vandaag al een mooie hoeveelheid houtsoorten in de vingers gehad :

pink ivory
coromandel
kingwood
flamed maple
quilted maple
african blackwood
domingo rosewood
burl maple
spalted maple
3 soorten "mahonie"
beuk met slaap
ziricote
olijf
ebben
padoek
wenge
satinwalnut
bocote
honingboom
tineo
diverse soorten spruce : sitka,engelmann,german en lutz
ovangkol
en vast nog wel meer..... #heerlijkwerkhebiktoch
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste forummers,

Over een kleine week is het zover de open dag Bij Massave!
Natuurlijk ben ik ook weer van de partij met allerlei gereedschappen, gereedschappen en wat handel. :)
Mochten er nog verzoeken zijn bv over: slijpen, schraapstaal, zagen, beitels, schaven, waterstenen, diamandstenen, natuurstenen, maar ook over het maken/bouwen van je eigen (houtbewerkingen)gereedschappen. Laat het maar weten.
Ik neem een breed scala aan gereedschappen (en kennis :)) mee. En waarschijnlijk ook twee werkbankjes.
Heb er geweldig veel zin in!

fineer hamertje
IMG_2777.jpg

chariot schaafje
IMG_3344.jpg

Tot zaterdag.

groetnis, Roeland
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Eigenlijk best wel een goede reden om mijn verjaardag niet te vieren. Ik ben waarschijnlijk van de partij :D
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@meron : ik zou je helpen tillen zaterdag !!

@vener : Neehoor....dat wordt de hele dag zingen !! Er is er 1 jarig..jaja..jaja...;)

@paulw : da's een goed plan...versieren we "vener" met de slingers van Ronald
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Zoals jullie gelezen zullen hebben komt Lars zaterdag helaas niet. Net ging de telefoon en hoorde ik dat John helaas ook niet kan komen. Gelukkig zijn er legio andere mooie demo's te zien en natuurlijk een hele berg hout ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.