Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Goed boek mbt het maken van buiten/binnendeuren

Hallo,

Ik ben op zoek naar een duidelijk boek over het maken van buiten/binnendeuren.
    Eventuele links zijn uiteraard ook welkom
    Iemand enig idee?

Groeten!

Misschien kan je een KVT (Kwaliteit van Timmerwerk) als naslag gebruiken? Het is geen boek waar je stap voor stap wordt uitgelegd hoe je het maken moet, maar de maten en verschillende type kozijnen/deuren staan er wel in.

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wil gaan maken. Als het ambachtelijk moet kan je bijvoorbeeld pen-gat verbindingen maken met toognagels.

Hey hallo ik ben zelf timmerman
    Maar ik heb nog niet echt een boek kunnen ondekken waar het stap voor stap wordt beschreven
    Meestal leer je dit in de praktijk
    Dus brand los op dit forum met je vragen er is altijd wel iemand met een antwoordt
    Mvg Leroy

In de catalogus van deze fabrikant vindt je detailtekeningen en afmetingen van verschillende raam en deurprofielen.
    http://www.elbe.fr/catalogues-intera...dex.html#p=146
    Verder zou ik opzoek gaan aar een cursus van een opleiding houtbewerking.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Er zijn erg veel leuke naslagwerken en leerboeken waarin dit gedetailleerd wordt uitgelegd bijvoorbeeld
    Handleiding voor den timmerman van J. A. Van der kloes
    Burgelijke bouwkunde van L. Bosman
    Deze zijn van rond 1900 toen het ambacht nog hoog in het vaandel stond
    Dit zijn voor het maken met de hand goede naslagwerken
    Je zult dit soort boeken vaker inkijken dan je denkt
    Als je het met machines wil oplossen zal ik een boek machinale houtbewrrking kopen
    Uiteraard zonder ervaring eerst een leermeester zoeken scheelt weer vingers
    Laatst gewijzigd door Pine; 17-01-16 om 17:54.

Bedankt voor alle reacties, ik had geen meldingen via mijn mailadres gekregen dat er reacties waren gegeven dus zie ik het wat later. Ik bekijk eerst al even de opgegeven mogelijkheden, daar zal al wat tijd inkruipen denk ik ;-)

Forum Rechten