Kinderkeuken

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik ben op zoek naar een leuke tekening van een kinderkeuken (ca 100-110cm breed)
Heeft iemand misschien nog iets liggen?

grt,
Leo
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
@ quatorze, bedankt voor je reactie. Er staan in ieder geval leuke ideeën in.
Jammer van de inch maten.
 

frederickvh

Nieuw lid
7 jan 2016
6
0
@quatorze, ook van mijnentwege bedankt voor de links die je doorgaf.
Ook ik ga binnenkort aan de slag om een keukentje te maken voor men dochtertje.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb voor mijn dochter voor sinterklaas een keukentje gemaakt van een steigerhout. Snel gemaakt, maar ze is er erg blij mee.

De wasbak is een drinkbak van een hond met daarboven een oude buitenkraan. Het gasstel is gemaakt van kurken onderzetters die ik zwart heb gespoten. De knopjes zijn van hout gemaakt en ook zwart gespoten. Verder heb ik nog een paar simpele bakjes gemaakt waar bestek e.d. in kan. Rechts een 'oventje' en links een kastje wat de ene keer als vaatwasser en een andere keer als opbergplek voor poppen word gebruikt. Een paar hartjes erin voor de mooi en klaar was Jelmer.

Goed voor dagen speelplezier!

IMG-20160120-WA0005.jpg

Ik ben inmiddels al misselijk van alle pannekoeken, soep, pizzas en andere maaltijden die me op ieder moment van de dag worden voorgeschoteld, en verplicht ben om op te eten, zodat ze nog een portie kan maken. :eek: ;)
 
Laatst bewerkt:

frederickvh

Nieuw lid
7 jan 2016
6
0
Ik heb voor mijn dochter voor sinterklaas een keukentje gemaakt van een steigerhout. Snel gemaakt, maar ze is er erg blij mee.

De wasbak is een drinkbak van een hond met daarboven een oude buitenkraan. Het gasstel is gemaakt van kurken onderzetters die ik zwart heb gespoten. De knopjes zijn van hout gemaakt en ook zwart gespoten. Verder heb ik nog een paar simpele bakjes gemaakt waar bestek e.d. in kan. Rechts een 'oventje' en links een kastje wat de ene keer als vaatwasser en een andere keer als opbergplek voor poppen word gebruikt. Een paar hartjes erin voor de mooi en klaar was Jelmer.

Goed voor dagen speelplezier!

Ik ben inmiddels al misselijk van alle pannekoeken, soep, pizzas en andere maaltijden die me op ieder moment van de dag worden voorgeschoteld, en verplicht ben om op te eten, zodat ze nog een portie kan maken. :eek: ;)


Mooi gedaan Jelmer!
 
P

Pel

Guest
Heel inventief en mooi gemaakt Jelmer, het is altijd mooi om kinderen te zien spelen en hun fantasie de vrije loop laten tijdens het spelen. Daar kunnen ze vaak uren zoet mee zijn, zulk mooi speelgoed is m.i. heel goed voor hun ontwikkeling en creativiteit.

Groet Pel
 
P

Pel

Guest
Heel mooi gemaakt Coné, schijnbaar op hetzelfde idee gekomen de honden drinkbak als spoelbak, jammer dat de foto zo donker is, (voor eventueel te kopiëren uiteraard met mijn eigen inbreng)

Groet Pel.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Deze had ik even van facebook gekopieerd, ik kan nog wel enkele betere uploaden, vanaf m'n laptop. Daar kan ik op dit moment niet bij. Als dat gewenst is hoor ik het wel.
 
P

Pel

Guest
Ik heb hem gedownload en zelf een beetje aangepast qua kleur.

kinderkeukentje 2.jpg

Groet Pel.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Het rechterdeurtje begint al wat te hangen, omdat de keukenprinsessen het wel eens nodig vinden om op het deurtje te gaan zitten:p.
Plaatje lijkt nu al aardig op het echt.
 
P

Pel

Guest
Hoe heb het oven deurtje gemaakt, is het getint glas wat er in zit?

Groet Pel.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Dat is getint plexiglas. Als paneel gemaakt. Ik ben op zoek naar foto's van het maakproces, maar die kan ik tot dusver niet zo makkelijk vinden.
 
P

Pel

Guest
Ik maak het meestal van foto's, door het zelf na te schetsen, kijken of de maten en de verhoudingen een beetje kloppen, en dan duik ik mijn werkplaats in. Ik schat dat het aanrecht ± 50 cm hoog zal zijn, ± 80 cm breed ± 40 cm diep, dan komt het achterwandje er nog bij? Maar Corné, als jij mij de maten door geeft dan hoef ik niet te gokken, bij voorbaat dank.

Groet Pel
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Zelf je wasbak en kookplaat maken van beton en gewoon beginnen.

Ter inspiratie:

P1120453.jpg

P1120454.jpg
 

Bijlagen

  • P1120453.jpg
    P1120453.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 182
  • P1120458.jpg
    P1120458.jpg
    95 KB · Weergaven: 179
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Bij de 2 andere keukentjes zitten meer uren in dan die van mij zie ik wel. Heel erg mooi gemaakt! Corné heeft er zelfs een matenplan van! Van wat voor hout heb je dit eigenlijk gemaakt?

Ik ben gewoon begonnen en in 5 uurtjes was ik klaar. Maar dan kwam misschien ook wel omdat sinterklaas al onderweg was...
 
P

Pel

Guest
Corné, bedankt voor de tekeningen, het keukentje van Willem Limmen is ook heel mooi, is meer een outdoor look keukentje met zelf gemaakte betonnen wasbak en kookplaten.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.