schuurmachine

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Hoi, ik ben van plan om een excentrische schuurmachine te kopen.
En dan graag met een zool van 150mm, ik wil graag wel een goede machine, maar liefst niet te duur.
Nu zag ik een pneumatische schuurmachine ,van het merk mirka voor 200 euro, daar heb ik wel oren naar.
Heeft iemand ervaring met schuurmachines op lucht?
Zijn deze wel geschikt voor hout?

Willem
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Zeg Willem heb jij een compressor van een 150 liter inhoud. Je zou even precies moeten ui It rekenen hoeveel liter je nodig hebt maar met 50 liter red je het in geen geval. Die grote compressoren zijn niet goedkoop. Mikra is een proffesioneel merk van hoge kwaliteit. Met de juiste zool ook geschikt voor hout.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.049
2.580
Schuurmachines op lucht,worden vooral in de autoschade gebruikt. Ze schuren perfekt, maar je hebt een krachtstroomcompressor nodig,om voor voldoende lucht te zorgen. Een excenter schuurmachine gebruikt al gauw 450 tot 500 liter per minuut. Dat vraagt een 5 pk compressor die dan continue moet lopen.
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Ik heb zelf een verrijdbare compressor van atlas copco, ik weet niet of deze zwaar genoeg is. Moet ik na kijken
Maar ik heb een klein werkplaatsje bij mijn vriend, en die heeft in de schuur naast de werkplaats van mij een grote vaste compressor op kracht staan en die mag ik ook gebruiken.
Het mooiste zou zijn als mijn compressor het ook aan kan ,dan ben ik mobiel
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Zoals chevy66 als schreef verbruikt een lucht schuurmachine enorm veel lucht waardoor het zeer oninteressant word (grote compressor -> onrealistisch stroomverbruik voor een schuurmachine)
Wij zijn jaren terug overgeschakeld van Festool naar Bosch Blauw, deze machine's moeten in geen geval onderdoen voor Festool machine's.
Bosch Blauw is gunstiger qua prijs zonder toe te geven op kwaliteit en bovendien geeft onze Bosch dealer een perfecte service.
Wij hebben oa de GEX 125-150 AVE dit is een zeer goede machine en quasi trillings-vrij (zeer leuk om mee te werken), bovendien kan je er ook een schuurzool van 125mm op zetten wat wel handig is, prijs zit rond de 250,- dacht ik.
[h=1][/h]
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik zou gewoon op 220v halen.
Kun je ook je stofzuiger op aansluiten en automatisch in laten schakelen
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
ik zit nu ook te denken dat ik beter een 220v machine kan kopen.
En de bosch waar Kris het over heeft ziet er ook goed uit,en is niet veel duurder.
Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar het word er wel een op 220v.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
zit hier zelf ook al een tijdje uit te kijken naar dergelijke schuurmachine .. en als ik nieuw zou kopen neig ik naar naar deze bosch GEX 125-150 AVE ..
Wist niet dat er ook andere zolen voor bestaan .. dus je kan 125 en 150mm ? ( standaard 150 mm ) ?

edit : zouden er beide bijzitten ?

  • Schleifteller (125 mm) (2 608 601 607)
  • Schleifteller (150 mm) (2 608 601 115)

Zouden dan wss deze worden .. ( heb al veel l-boxxen )

http://www.werkzeugalarm.de/elektro...50mm-in-3er-l-boxx-50x-schleifpapier/a-10486/


deze is zonder l-boxx ..
https://www.rubart.de/index.php?product=132209

Ben ook nog aan het zien voor evt een 2de handse festool .. maar das als snel de nieuwprijs van de bosch ..
Een nieuwe festool is mij te duur .. gebruik ik veel te weinig daarvoor ..
 
Laatst bewerkt:

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Hoi kitt, ik heb de bosch schuurmachine bij rupart besteld,incl opsturen 229 euro.
Als ik hem heb, zal ik een bericht plaatsen wat ik er van vind.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Zelf heb ik de oudere Bosch 125 excentrische schuurmachine , ik vind het een prima schuurmachine .
Zaterdag bij de Action een paar doosjes schuurschijven met klittenband gekocht . Per doos 8 schuurschijfjes voor nog geen 2 euro per stuk .
Nog niet mee gewerkt , maar de gaten zitten wel op de goede plek .

Groeten Willem
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Zelf heb ik de oudere Bosch 125 excentrische schuurmachine , ik vind het een prima schuurmachine .
Zaterdag bij de Action een paar doosjes schuurschijven met klittenband gekocht . Per doos 8 schuurschijfjes voor nog geen 2 euro per stuk .
Nog niet mee gewerkt , maar de gaten zitten wel op de goede plek .

Groeten Willem

yep koop die schuurpads ook voor mijn delta van bosch en mouse van b&d .. voor wat ik ze gebruik geen klagen van ;
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Als je veel vloeren en andere zaken schuurt kitt1977, dan is een tweedehands Rotex ook nog een idee, het nieuwe model dan. Die heeft er een beschermkap omheen waardoor je niet met de zool tegen plinten of andere kanten aankomt. Qua prijs zitten die tweedehands rond €250,-. Ik heb zelf de oude Rotex 150mm en ben er erg tevreden over, het nieuwe model was toentertijd voor mij nog niet betaalbaar, maar die zou ik nu kopen vanwege de kap.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Als je veel vloeren en andere zaken schuurt kitt1977, dan is een tweedehands Rotex ook nog een idee, het nieuwe model dan. Die heeft er een beschermkap omheen waardoor je niet met de zool tegen plinten of andere kanten aankomt. Qua prijs zitten die tweedehands rond €250,-. Ik heb zelf de oude Rotex 150mm en ben er erg tevreden over, het nieuwe model was toentertijd voor mij nog niet betaalbaar, maar die zou ik nu kopen vanwege de kap.

nee totaal niet .. moest ik dagelijks gebruiken zou ik wss wel een rotex kopen idd ..

enfin zie nog wel wat ik tegen kom .. niks dringends
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.