Longworth chuck

alblwd

Nieuw lid
29 aug 2015
16
0
Kwam opn internet deze tekening tegen. Ben van plan zelf ook 1 te maken. Misschien dat ik iemand anders hiermee ook een plezier kan doen
 

Bijlagen

  • n16in-Longworth-chuck-pattern.pdf
    101,1 KB · Weergaven: 192

alblwd

Nieuw lid
29 aug 2015
16
0
Hoi Tom,
Had dit ook al een tijdje op mijn lijstje staan.
Ben vandaag begonnen met de plaaten rond te maken, en een geleider voor de bovenfrees.

Gr. Albert
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Kwam opn internet deze tekening tegen. Ben van plan zelf ook 1 te maken. Misschien dat ik iemand anders hiermee ook een plezier kan doen

Heb deze al eens gemaakt, maar gebruik hem niet veel.
Ben benieuwd welke doppen je gaat gebruiken om te klemmen.
Maak meestal gebruik van een schijf met daarop vilt en dan de schaal potje e.d. er met het tegencenter tegenaan drukken.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Staat ook op mijn to-do-list. Op de originele site/download staan 3 maten en ook nog de data voor een CNC-machine.
 

alblwd

Nieuw lid
29 aug 2015
16
0

Bedankt voor de links. Altijd makkelijk om even door te kijken voor tips.
Heb op deze site een aardig assortiment aan deurstoppers gevonden voor de longworth. In diverse maten wat zou de juiste hoogte zijn die je moet gebruiken? Dacht zelf aan 35 mm. Heb ook gekeken bij schulte daar kosten ze 18 euro per 8 stuks kom ook de verzendkosten nog bij.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
The airlock stoppers worden in de grote flessen gebruikt om het airlock te houden, en laboratoriums gebruiken ze ook, deze rubberen stoppers zijn vrij zacht, voor de Jumbo jaw chucks gebruiken ze button die van metaal zijn van binnen net een rubber laag eromheen gevulkaniseerd.

airlock stoppers.jpg Jumbo jaw extra button set.jpg

Ik moet er wel op wijzen dat de longworth chuck maar heel weinig houvast heeft, hou daar wel rekening mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.