Hulp gevraagd ontwerp/uitvoering bureau

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ronald, prachtige schets, ik wou dat ik ook zo goed kon tekenen met de computer... Jouw schets is idd bijna 100% hoe ik het wil uitvoeren, enkel het poot-stuk wil ik anders uitvoeren. De bovenste plaat en de buitenste plaat van de poot (voor de poot zal ik gewoon 2 platen aan elkaar lijmen) zal ik in verstek uitvoeren, de binnenste plaat die de poot vormt zaag ik recht, en komt zo het bovenblad ondersteunen. Daarna ga ik de bovenste plaat opdikken, tot tegen de binnenste plaat van de poot. De kopse kant werk ik dan in verstek af met hpl die ik ertegen lijm.

Maar wat denk je van de -opdik- strook? Laat ik die op 15cm breedte, of mag het ook smaller? En dat L - ijzer, hoe dik moet ik die nemen? Sorry voor al die vragen, maar ik apprecieer je uitleg!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Persoonlijk ben ik helemaal niet gecharmeerd van twee platen op elkaar lijmen. Vandaar deze oplossing (die op een of andere manier als bijlage werd weergegeven.

Bureau Seb 03.jpg

Nav jouw reactie maar weer even geschetst met up. Hier zie je hoe jouw idee eruit komt te zien, als ik het tenminste goed begrijp. Daarnaast hoe ik het dan op de moeilijke manier zou doen. ;)

Bureau Seb 04.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ja, ik begrijp dat je weer terug bij af bent. Ik heb "af" ook nog eens teruggekeken en ik denk dat ik in verwarring ben gebracht door jouw schets. Door ook de onderrand in verstek te tekenen, heb ik geïnterpreteerd dat het blad dubbellaags zou worden uitgevoerd. :(
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.