Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

zelfklevend schuurpapier

Weet iemand waar in Nederland zelfklevend schuurpapier wordt verkocht. Van dat schuurpapier waar aan de achterkant een sort lijm zit zodat je het op een vlakke plaat kunt plakken om beitels te kunnen slijpen. Lie-Nielsen verkoopt het. Zie het filmpje in de link:

http://www.youtube.com/user/LieNielsen# ... PDxEb98ah8

Re: zelfklevend schuurpapier

Ik weet helaas niet waar je het kunt kopen.

Echter bij het kijken van het filmpje vroeg ik me af waarom ze daarvoor schuurpapier gebruiken. Je kunt daarvoor toch veel beter diamand en japanse stenen gebruiken? Dat lijkt me tevens een veel betere investering. Als je voor elke beitel een stuk of 6 van die stukken zware kwaliteit schuurpapier moet gebruiken, gaat dat letterlijk in de papieren lopen lijkt me. Of heeft schuurpapier echt een groot voordeel tegenover stenen?

Ja, want dat gaat veel sneller. Je gebruikt het natuurlijk alleen als het nodig is, bijvoorbeeld als je een flinke slijpbeurt hebt doordat er een putje in zit.

Athanor
    Guest

Ik ben het in Nederland nog nooit tegengekomen. Ik gebruik het systeem op een granietplaat die ik inspuit met 3M spuitlijm, daarmee kan ik de eerste tijd ook velletjes vervangen. Als ik het lang laat zitten moet ik de vellen er afsteken, de lijm wordt dan permanent :cry:

Fons

He, das nou een mooie snelle oplossing. Thanks Athanor.

dubbel zijdig plakband van het merk tesa werkt super

Bij mijn JET schuurband/-schijfmachine heb ik schijven, die op klittenband aan de machine kleven. Klittenband op een harde ondergrond plakken en dan de schijf erop kan ook voor handbewerking.
    Gewoon even tegen de schuurband houden gaat ook prima.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Forum Rechten