weer 1 stam...

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
Itsme,
voordat je gaat lijmen zou ik het hout wel eerst even een paar dagen binnen zetten, want op die natte kopse kanten houdt natuurlijk geen enkele lijm.
 

itsme

Nieuw lid
14 jan 2016
15
0
Het ligt al zes dagen lekker binnen het is al sinds een paar dagen goed droog. Deze foto is al oud, maar bedacht me dat ik deze toevallig kun gebruiken hier :)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Je wil ze in de lengte verbinden!
Ik dacht dat ze in de dikte wilde verbinden.
In de lengte verbinden, boor in bede kanten een diep gat en doe er een dikke stok in, klaar.
Voor lijmen is het hoogstwaarschijnlijk veel te nat.
Hoe er ook rekening mee dat het hout hoogstwaarschijnlijk gaat scheuren en de bast loskomt.
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Gaaf stuk hout voor zo'n kattenboom!
Bruislijm zal de ruimte in de gaten inderdaad wel aardig opvullen. Mits de gaten natuurlijk niet veel te groot zijn. Als hij zo hoog is als het plafond dan zou ik daar zeker gebruik van maken door hem daar onder te klemmen. Goed strak uitmeten dus.

Leuke uitdaging, hou ons op de hoogte!:D
 

itsme

Nieuw lid
14 jan 2016
15
0
De Haan, yes idd, mooi de hoogte in.
Thnx voor je tips!
Woldenga, het lijkt ons ook erg tof, als het lukt dan ;).
Ik heb mijn boren nagekeken, zie ik dat mijn vlinderboren maar tot maat 25 lopen. Deze maat is niet groot genoeg voor de bezemsteel... op internet gekeken, maar het lijkt of al de boren maar tot 25 gaan?!?
Daarnaast zijn mijn boren veel te kort voor de aangeraden 15 cm beide richtingen uit. Heb ook wat langere boren gevonden op internet,, maar kan ik zo'n lang ding wel in mijn bosch cbs 480 re zetten en veilig boren? Of heb je daar iets speciaals voor nodig?
Onderwijl denk ik verder en bedenk ik me dat ik de bodemplaat van plan ben om vast te zetten met bouten 12x200, zou ik niet twee stalen massieve buisjes van 30 cm kunnen gebruiken?
Hoop dat jullie oplossingen voor mijn hordes hebben, want ik neem ze blijkbaar weinig soepel....
Aangezien ik jullie helemaal niet kan helpen op het gebied van hout, beloof ik als tegenprestatie dat ik af en toe wat updates plaats van ons project. Bedankt weer en greetz! https://www.instagram.com/p/BAxo8VcRrQg/e
 
Laatst bewerkt:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Even op zoek naar een juiste maat Slangenboor en anders een dunnere steel of lat zelf rond op maat maken of even bij de bouwmarkten kijken naar de maten rondhout die men daar heeft. Als je zoekt kom je altijd wel iets tegen wat geschikt is, helpt soms ook om even bij de belt te kijken naar een oude tafelpoot of stoelpoot om maar wat te noemen.
 

itsme

Nieuw lid
14 jan 2016
15
0
Thanks fantic.....de slangenboor Is de oplossing. ..nog nooit van gehoord. Weer een stap verder ☺
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Vergeet niet om na het boren eerst even droog te passen, om te zien of de gaten genoeg met elkaar in lijn liggen. Eventueel naar een dunnere staaf ijzer uitwijken, de rest van de ruimte opvangen met epoxy of bruislijm. Denk evt. aan 1 of 2 stukken betonijzer van 10 of 12 mm.
 

itsme

Nieuw lid
14 jan 2016
15
0
We zijn wat stapjes verder. ...De halve boom staat op de bodemplaat. Zie instagram als je r zin in hebt dan; ) drie schroeven van 200mm erin gedaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.