Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Bithouder voor centrotec

Bithouders, van die typische dingen die nog wel eens ergens liggen waar je nu net niet gekeken hebt, dáár zou ik er dus wel meer van willen hebben
    Met straks 2 (of wel 3 schroefmachines) is een stuk of 5 a 6 geen overbodige luxe, maar die originele bithouders van festool (voor centrotec) zijn ca 12 euro per stuk terwijl gewone bij bijv. ecotools al voor zo een 1,40 te koop zijn

Heeft iemand een adresje waar ze bithouders verkopen die ook in de centrotec kop passen ?
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    De bithouders van Festool hebben die gleuven rondom net even anders dan die van andere merken. Je kunt denkelijk wel aanpassen, maar qua tijd en moeite lijkt me dat niet echt rendabel.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het belangrijkste verschil tussen standaard zeskanten van de bitjes en de Festool bitjes is het feit dat de hoeken van de Festool zeskanten iets afgerond zijn. Met een slijpschijf kun je die kanten iets afronden. Ook het kogeltje voor het inklikken zit op een iets andere plaats. Dus als je toch naast de slijper staat neem je dat gelijk even mee.

Dat klinkt iig niet als onmogelijk
    ik wist dit niet, ook eerlijk gezegd niet nagemeten, het paste niet en verder ben ik niet gegaan
    ik heb nog wat oude bithouders liggen, ik zal het eens uitproberen, als het zo weinig scheelt is een paar van die dingen als reserve zo aangepast :-)

Dank

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik heb een filmpje van een Amerikaan gezien die dat heeft voorgedaan op YouTube, ik kan m niet zo snel meer terug vinden maar het komt nogal precies was mijn ervaring, ik heb de kolomboormachine gebruikt en een rond vijltje. Tip probeer eerst met de goekoopste en oudste bithouder.

als je het filmpje nog weet te vinden, dan zie ik die ook graag ;-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Dit is een recente:

https://youtu.be/6zKX_MW-D_k

en dit een oude van Half-Inch Shy:

https://youtu.be/VTVeBTaAq44
    Laatst gewijzigd door Bert Vanderveen; 14-01-16 om 22:27.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    toevallig heb ik dat filmpje gisteren nog bekeken ...

https://www.youtube.com/watch?v=6zKX_MW-D_k

Ah super, dat maakt het eea duidelijk, lijkt me prima te doen

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Even voor de goede orde: het hoeft maar één kant uit te werken. De Centrotec opname (bithouder) heeft inwendig de kanten van het zeskant van een afronding voorzien. Niet veel maar net genoeg om normale zeskanten te blokkeren. Door de randen van de zeskanten net even te breken werkt het al. Wil je ook gebruik maken van de blokkering dan moet je een rondgaande groef in het zeskant maken op de hoogte van de Centrotec opname.
    Alle bitjes van Festool passen dus in de normale bithouders maar andersom niet.

Forum Rechten