Welk soort vulmiddel

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Hallo Allemaal

Ben weer eens begonnen met het draaien van een grote kom ca. 40 cm doorsnede uit meranti en grenen.
Maar nu zijn er toch weer links en rechts wat kiertjes die dienen worden opgevuld.

Als ik ze vul met witte houtlijm met stof dat wordt alles zwart.
Vroeger hadden ze op school een of ander transparant goedje dit kun je mengen met het stof van het gebruikte houtsoort en je had gelijk de goede kleur.

Iemand hiermee bekend of andere ideeën.

mvgr Hans
 

PBT

Actieve deelnemer
Vroeger hadden ze op school een of ander transparant goedje dit kun je mengen met het stof van het gebruikte houtsoort en je had gelijk de goede kleur.

Iemand hiermee bekend of andere ideeën.

Hans, toen ik nog op school zat (Sint Jansberg Maaseik (B)) hadden ze het altijd over poriënvuller... maar wat het nu precies was weet ik ook niet
 
Als ik ze vul met witte houtlijm met stof dat wordt alles zwart.
Vroeger hadden ze op school een of ander transparant goedje dit kun je mengen met het stof van het gebruikte houtsoort en je had gelijk de goede kleur

Ik heb dat spul weleens bij Baptist gekocht. Het was op cellulose basis en kwam uit Duitsland.
Je vermengde het met de vereiste houtstof. Het werd niet keihard, maar werkte wel.
Nu gebruik ik net als Henk, CA lijm of cellulose lak.
Even mengen met houtstof en snel aanbrengen.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Frencken verkoopt dit als Cellocol. Om zelf vloeibaar hout te maken met schuurstof.
75022_Vulmiddelen_Cellocol_5l_72dpi.jpg
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Geweldig dit forum

Cellocol hier was ik op zoek. Nu nog een adresje waar dit verkrijgbaar is , maar dit zal wel geen probleem zijn.

Alle bedankt voor de reacties.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.