Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013

Welk soort vulmiddel

Hallo Allemaal

Ben weer eens begonnen met het draaien van een grote kom ca. 40 cm doorsnede uit meranti en grenen.
    Maar nu zijn er toch weer links en rechts wat kiertjes die dienen worden opgevuld.

Als ik ze vul met witte houtlijm met stof dat wordt alles zwart.
    Vroeger hadden ze op school een of ander transparant goedje dit kun je mengen met het stof van het gebruikte houtsoort en je had gelijk de goede kleur.

Iemand hiermee bekend of andere ideeën.

mvgr Hans

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    gewone epoxy ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvdb Bekijk Berichten

Vroeger hadden ze op school een of ander transparant goedje dit kun je mengen met het stof van het gebruikte houtsoort en je had gelijk de goede kleur.

Iemand hiermee bekend of andere ideeën.
    Hans, toen ik nog op school zat (Sint Jansberg Maaseik (B)) hadden ze het altijd over poriënvuller... maar wat het nu precies was weet ik ook niet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvdb Bekijk Berichten
    Als ik ze vul met witte houtlijm met stof dat wordt alles zwart.
    Vroeger hadden ze op school een of ander transparant goedje dit kun je mengen met het stof van het gebruikte houtsoort en je had gelijk de goede kleur
    Ik heb dat spul weleens bij Baptist gekocht. Het was op cellulose basis en kwam uit Duitsland.
    Je vermengde het met de vereiste houtstof. Het werd niet keihard, maar werkte wel.
    Nu gebruik ik net als Henk, CA lijm of cellulose lak.
    Even mengen met houtstof en snel aanbrengen.

Frencken verkoopt dit als Cellocol. Om zelf vloeibaar hout te maken met schuurstof.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Geweldig dit forum

Cellocol hier was ik op zoek. Nu nog een adresje waar dit verkrijgbaar is , maar dit zal wel geen probleem zijn.

Alle bedankt voor de reacties.

O.a. hier te koop in 1 L blik.
    - Verfreus
    - Onlineonderhoudshop

Forum Rechten