verhuizen naar Bangkok --nieuwe werkplaats--

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo beste forumlezers,
Het is de laatste tijd wat onrustig bij ons in huis, we staan voor een hele stap, want we gaan verhuizen.
Mijn vrouw heeft een hele mooie baan aangeboden gekregen van haar werkgever, in Thailand.
Dus de familie gaat verhuizen, eind deze maand, naar Bangkok. Dat brengt de nodige drukte met zich mee, veel regelwerk etc. Dat is ook de reden dat met een gereedschapkast bezig ben, want ik wil graag de nodige spullen meenemen en dat moet ook ergens in kunnen. De 380 machines laat ik staan.
Maar no worries, het werk voor ons forum kan daar gewoon doorgaan :lol: !

jaap
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Re: we gaan verhuizen

Nou jaap dat is een hele stap, betekent dat dat je ook jouw mooie huis van de hand doet of hou je die aan. en hoe gaat het met je boot in aanbouw aflopen.. Wat doet je vrouw voor werk?

groetjes Albert
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Re: we gaan verhuizen

Succes, dat het jullie maar goed mag vergaan/bevallen :)

Ik ben verder ook wel een beetje nieuwsgierig :mrgreen: Wat gaat ze doen en waar ga jij je mee bezig houden? Hebben jullie verder al ervaring met Thailand/ het wonen in het buitenland?

Ik heb zelf voor een jaar in China gezeten, dat was helaas een wat minder succes.
 
A

Athanor

Guest
Re: we gaan verhuizen

Hallo Jaap,

Dan zit het werkelijke vertrek er nu snel aan te komen! Ik had al het vermoeden dat je daar flink druk mee bent en die toolbox vraagt ook nog wel wat energie. Maar dan kun je een leuke collectie gereedschap meenemen en daar op de inheemse houtsoorten loslaten :)

Gelukkig is de wereld een dorp geworden met het internet en dit forum zorgt voor contact over ons aller passie: hout en alles wat daarmee samenhangt! Hopelijk houden julie het hoofd een beetje koel in alle drukte en gaan jullie een boeiende tijd tegemoet (de politieke rust lijkt ook een beetje terug te zijn).

Gelukkig blijven we van je horen!!

Groet van Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Re: we gaan verhuizen

@albert, het huis houden we aan en we een heel aardig vriendenstel van ons gaat er wonen. De boot heb ik voor de komende jaren aan de buurman gegeven. Het schip kan bijna te water maar er moet nog wel wat aan gebeuren en over 3 jaar krijg ik hem weer terug. Ik vind het zonde dat het ding 3 jaar in de schuur blijft liggen, ze kan beter varen.
@jpandriesse, mijn vrouw werkt bij frieslandcampina en gaat de financien doen van hun activiteiten in thailand, bangla desh en cambodja, daar ben ik best wel trots op! Ik heb zelf vanaf 1993 veel zaken gedaan in India, en vanuit India in een deel van Azie en heb me daar altijd erg op mijn gemak gevoeld.
We hebben twee jonge kinderen die vanaf 9 augustus op de internationale school zitten. Ons nieuwe huis is 5 a 10 minuten fietsen van de school.
Het viel niet mee een huis met een beetje werkplaats te vinden, 1 huis had een familyroom die daar volgens mij zeer geschikt voor was, maar dat was dan weer een ongezellig huis. Het huis waar we nu gaan wonen heeft een grote u vormige kamer, waarvan ik 1 pootje van de u als werkplaats ga gebruiken, in de airco, met schuifdeuren naar het buitenzwembad. Ik schaam me er bijna voor, maar wel heel erg leuk voor een paar jaar!!.
@Fons, ja het gaat nu wel erg snel, misschien moeten we het forum wel uitbreiden met een webcam :D
ben benieuwd wat ik daar aantref aan houtsoorten en spullen. Zoek eigenlijk nog een handige tafelzaag en heb wel spijt dat ik jaren geleden mijn cs70 verkocht heb. Heb recent wel een klein vlakvandikte bankje gekocht van Mafell via marktplaats, speciaal om mee te nemen.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Re: we gaan verhuizen

....jaap is druk bezig geweest met zijn projecten...pfff....warm.....zweet.......stof....zaagsel...aha...deuren open en.....plons...zo je zwembad in.... :D !!!! kijk dat heeft niet iedereen bij zijn werkplaats. ik wens je erg veel plezier met jullie nieuwe avontuur en tot over een poosje

rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Re: we gaan verhuizen

beste jaap

alle koffers zullen nu wel gepakt zijn. al het gereedschap ook al verzendklaar? ik denk dat we de eerste volgende projecten zullen zien vanuit Bangkok. Ik wens jou en je gezin een hele goede reis toe en tot op het forum!!!

groeten uit een zonnig zwolle

rick
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Re: we gaan verhuizen

Jaap en Jantje + die twee mooie kids:
veel geluk, plezier en gezondheid samen en graag tot ziens!
Oant sjen en tot kiek,
Jan en Annie Pranger
Lemmer.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Re: we gaan verhuizen

veel plezier ik ga ook naar thailand voor een maandje helaas wil graag een jaar maar, verplichtingen op school .
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Re: we gaan verhuizen

Dank voor het warme meeleven. We zijn zaterdag jl vertrokken en zondag gearriveerd. Het huis dat we uitgezocht hebben komt pas half september beschikbaar, dat is niet zo erg want de container met spullen wordt dan ook ongeveer ingeklaard. Tot die tijd bewonen we een riant appartement, volledig gemeubileerd. Ben inmiddels ook weer online, maar mail gaat nog niet goed. De verbinding in het appartement werkt niet, dus tot die tijd zit ik buiten bij het kantoor van de beheerder en leen zijn wifi verbinding. Mooie gelegenheid om het forum bij te werken. Het is nu bijna half elf 's avonds (bij jullie half zes) het is nog 29 graden en ik zit op een mooie oosterste bank met veel kussens :D .
Bijgaand nog wat foto's van de verhuizing en ik hoop met een 6 tal weken ook foto's van de nieuwe werkplaats. Heb het nog druk gehad en ontzettend veel hulp en medewerking van Haijo van de houtzagerij uit Akkrum gehad. Ik heb een nieuwe tafel in onderdelen in de container gestopt en een nieuwe werkbank. De tafel krijgt een blad uit een stuk bubinga en voor de werkbank hebben we van hard maple een 10cm dik blad verlijmd en van beide tafels de poten verlijmd en alle verbindingsstukken gezaagd en geschaafd. Het is allemaal onderweg, dus werk genoeg straks :lol: :lol:
De nieuwe gereedschapskist heeft nog geen interieur, maar is deels volgeladen met mooie stukjes hout ook onderweg.

jaap




Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Re: we gaan verhuizen

ฮา โล, ดัค๏ jaap,

fijn dat alles goed is gegaan. ik ben zeer benieuwd naar de komende projecten.

rick
 
A

Athanor

Guest
Re: we gaan verhuizen

Goedemorgen Jaap,

Nou, jullie hebben het wel druk gehad, maar wel een mooi avontuur hoor! Ik hoop dat je snel een goede werkplaats kunt inrichten. Vooral die aanloopjes die je omschrijft naar het maken van een werkbank maakt me nieuwsgierig! En dan hard-maple van 10 cm dik?

Laat ons veel zien en horen over de vorderingen!

Ik wens jullie een heel goede tijd in Thailand!

Hartelijke groet van Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Vorige week woensdag kregen we de huissleutel (we hebben de eerste 7 weken in een gemeubileerd appartement gewoond) en kwam 's ochtends om 10 uur onze container. Daar keek de hele familie naar uit, huisraad, fietsen, speelgoed en... gereedschap :D :D . We hebben een soort U vormige woonkamer en 1 poot van de U wordt mijn werkplaats. Toen er van alles instond vond ik het ook wel weer een grote bende lijken, dus heb ik besloten om in de werkplaats kamer alleen de werkbank en de gereedschapkast neer te zetten plus een paar kleine dingen. De werkbank is in onderdelen aangekomen en de gereedschapkast moet nog op een onderstel en er moet nog een interieur in. 10 man verhuizers maakten in 4 uur de 40 voets container leeg. De vrachtauto kan niet in het wijkje komen en bleef verderop staan. Met een klein vrachtautootje werden de spullen van de container naar ons huis gebracht. Ik kreeg wel verbaasde blikken dat het gereedschap in de kamer moest en een uur later kwam de voorman nog een keer vragen, en of ik wel wist dat dat allemaal veel stof maakt :lol: :lol: :lol: :lol: . In het huis zit ook een maidsroom met airco; we hebben geen inwonende maid, dus die ruimte heb ik ook tot mijn beschikking.

jaap






Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Bij het uitpakken moest ik ook even slikken, eigenlijk wel heel erg slikke :evil: :evil: :evil: :evil: .
Het verhuisbedrijf heeft de schaven redelijk goed ingepakt, maar de rest van het gereedschap wat thuis aan het bord hing, gewoon in een kartonnen doos gegooid. Mijn Lie Nielsen beitels, Nooitgedagt beitels, bakjes met boren, Flexcut houtsnijmessen, LN zwaluwstaartzaag, vijlen, raspen etc etc. Het is er niet mooier op geworden, maar ik begrijp ook werkelijk zo'n verhuizer niet om al dat retescherpe gereedschap zo in een doos te sodemieteren.


jaap




Attached files
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Hoi Jaap,

wat eeb schitterend stulpje heb je daar. en qua gereedschap verhuzing kan ik indenken dat je even flink heb staan vloeken, maar dan zie je weer dat niet iedereen gelijk is, maar dan snap ik het nog niet als je een proffesionele verhuizer ben ga je niet zo met spullen om.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
jaap

heb je een foto gemaakt van de verbaasde blik van de verhuizer? ik kan me voorstellen dat dit een cultuur-shock kan zijn. erg mooie werkplek, lekker veel daglicht. ik ben zeer benieuwd naar de eerste thaise projecten

rick
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hier de rest van de werkplaats, buiten naast het huis, waar de achteringang is en ook de maidsroom, die ik als bergruimte gebruik; het is een mooie deels betegelde ruimte van 3,5x3 m met airco.
Vlak voor vertrek heb ik een cs50 gekocht; heb een hele tijd gekeken naar iets tweedehands, maar kon niks geschikts vinden. Heb jaren geleden een cs70 gehad, die prima beviel en ook dit is een een heel fijn zaagmachientje. Het is wel warm buiten en eergisteren begon het verschrikkelijk te onweren en te regenen en op de tafel buiten lagen o.a. 2 schaven, die verroest waren toen ik thuiskwam :oops: :oops: .Door de harde wind waaide de regen onder de overkapping. Maar ze zien er inmiddels weer als nieuw uit. Verder is het een geweldige plek, ik vermaak me zeer :lol: :lol: .

jaap




Attached files
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Mooi werkplaats Jaap!

Staan er alweer projecten op het programma? of duurt dat nog een tijdje?

Groeten Rudolf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.