Even voorstellen.

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hallo allemaal, ik ben Rob en woon met mijn Vrouw en Boxer en Jack russel in Hellevoetsluis.

Na een flinke tijd meegelezen te hebben op dit forum, is het tijd geworden om mijzelf maar eens voor te stellen.

Werken met hout vond ik vroeger helemaal niks maar daar ben ik anders over gaan denken toen ik 1 1/2 jaar geleden besloot dat ik een nieuw tv meubel nodig had.
Zoals velen gingen ik op zoek naar wat er in de winkel te koop was, maar daar vond ik niets met de juiste maten.

Ik besloot dat ik het dan maar zelf moest maken, dit was dan ook makkelijker gezegd dan gedaan in mijn geval, daar ik niet meer had dan een zaag en een oude gamma accutol waarvan de batterij ieder kwartier leeg was en nul ervaring met hout had. Dit werd dus helemaal niets.

Dus maar een steigerhouten tv meubel op maat laten maken. (Maar ik had tenminste wel genoeg brandhout voor een aantal weken).

Ondanks dat wij hier erg blij waren met het nieuwe tv meubel, baalde ik dat mijn eerste project mislukt was door onkunde en geen goed gereedschap.
Zo ging ik dus op zoek op het net en kwam zo op dit forum terecht en bekeek vele you tube filmpjes.

Hierdoor steeg het zelfvertrouwen en ik besloot om het maar een nieuwe poging te geven door het wat eenvoudiger te houden, ik begon met een nieuwe salontafel die bij het meubel moest passen.
Maar ik had natuurlijk wel wat gereedschap nodig, dus een afkortzaag, nieuwe accutol en een kreg pockethole jig gekocht, en vol goede moed ging ik aan de slag.

Het resultaat was een prima solide salontafel waardoor ik dan ook maar gelijk een eettafel maakte.

Maar om een lang verhaal kort te maken, het virus sloeg ook bij mij toe, een bureau, dressoir en wat bijzettafels waren het gevolg.
Tja voordat ik het zelf besefte had ik al onze meubels zelf gemaakt en de mensen die bij ons thuis komen vragen zelfs waar we die mooie meubels hebben gekocht.

Ondertussen is mijn gereedschap steeds meer uitgebreider en beter geworden, met een Dewalt DWE7941 zaagtafel, Kreg freestafel met een Triton frees eronder en incra mitterbar, Metabo trekzaag, Scheppag inval zaag, goede accutol enzv, Hierdoor ben ik een beetje verder gegaan dan steigerhouten meubelen en maak ik nu meer kasten naar het voorbeeld van Jon Peters, daar ik het wel leuk vind om kastjes met beadmolding enzo te maken.

Ik zal binnenkort wel even een paar foto's maken en plaatsen, maar nu ga ik ff kijken naar een hobbyruimte, daar ik nu alles bij droog weer in de tuin moet doen.

Ik heb een mogelijkheid om een ruimte van 23 vierkante meter te huren in Hellevoetsluis voor iets meer dan 200 euro per maand, maar zou dit graag met een andere hobbyist samen doen. Dus bij interesse laat het ff weten.

Alvast tot horens en tot ziens, Rob
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Rob, toch nog een hout freak geworden, bedenk dat je daar nooit meer vanaf komt;) Als je de onkosten van de hobby ruimte kunt delen met iemand zou dat natuurlijk dragelijker zijn, veel succes met het houtbewerken.

Groet Pel.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hoi Pel, ik weet wel zeker dat ik niet meer van dit virus afkom, helaas ging de hobbyruimte niet door, de eigenaar had in 1 uur meer dan 100 gegadigden.
Ik heb nu besloten om mijn schuur maar wat groter te maken, maar dat is een ander verhaal.

Gr, Rob
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Jammer dat de ruimte niet door is gegaan maar dat geeft ook weer mogelijkheden voor de schuur. Die kun je dan wel naar eigen inzicht inrichten:)
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Helaas zit dat er niet in Klaas, de tuin is 4.3 meter breed en zo'n 7 a 8 meter lang, daarin staat de schuur die 3.3 meter lang en 2.3 meter breed is. Ik ga proberen om bij die 2.3 meter er een 1.5 a 2 meter bij te trekken. Maar ik ga hier nog wel even een nieuw draadje op de juiste plaats voor aanmaken. De camara lig te laden voor een fotootje van de situatie.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad ruimte gebrek daar zitten de meeste onder ons mee, maar je wordt er wel vindingrijk van hoe e.a. op te hangen en op wieltjes te zetten, door de weinig beschikbare ruimte optimaal te benutten. Mijn werkplaatsje is 4 x 4 meter en er kan echt niets meer bij, anders had ik mij al lang een draaibank gekocht bij Ronald Kanne. Maar ik ben tevreden met wat ik heb, als ik sommige mannen hier op het forum hoor die er veel beroerder bij zitten als ik.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hallo Rob,

Hartelijk welkom op het leukste forum voor houtlieden.

Ik heb ook een kleine propvolle ruimte. Misschien kun je een vlierinkje verzinnen in de uitbouw van je schuur of een luifeltje, dat biedt ook wegzet mogelijkheden.

groet,

Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.