Excentrische evenwicht

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Hallo allemaal,

Dat moet meer dan een jaar geweest zijn, aangezien ik al die tijd in Australië en Nieuw Zeeland geweest ben om te werken/reizen. Heb een prachtige tijd gehad en ben nog geen week thuis maar wil eigenlijk alweer terug. Maarja, wil toch eerst weer minimaal een half jaar werken in Nederland dus tijd om wat oudje projectjes op te pakken.

Ik heb destijds 2 halve open ronde schijven gedraaid en ze vervolgens excentrisch opnieuw opgespannen. Eigenlijk was het meer een testje maar ik was best wel blij me de vormgeving. Terwijl ik ze tegen elkaar aan hield om te kijken hoe exact ze waren viel met al direct op dat ik ze misschien met een tussenruimte aan elkaar moest lijmen. Maar zover ben ik niet gekomen omdat ik er ook geen beslissing over wilde nemen.

Inmiddels dus een jaar verder en vond het nu toch wel tijd om er wat mee te doen. Besloten om ze aan elkaar te lijmen onder een hoek. Na het verlijmen dacht ik er aan om er een rechte kant aan te zagen zodat je het gewoon kan neerzetten maar het grappige is dat het zijn eigen evenwicht zoekt en gewoon al blijft staan. Ik ben er dus nog niet zeker van of ik er een rechte kant aan zaag zodat ie ook wat meer op zijn zij kan staan. Misschien iets voor volgend jaar, aha.

Gebruikte houtsoorten - Mahonie & Haagbeuk.

_MG_1620.jpg

_MG_1621.jpg

_MG_1625.jpg

_MG_1627.jpg

Groeten,

Lennaert
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik vind het heel geslaagd. Excentrisch en eenvoudig aan elkaar lijmen.
Simpelder kan het niet gedaan worden om een uniek stukje te hebben.
Dikke pluim Lennaert.
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Prachtig. Ik vind alleen dat dat blad waarop de kunst staat op de eerste twee foto's niet bij elkaar past. Dat kom ik wel even ophalen ...
 
P

Pel

Guest
Mooi twee excentrisch ringen als kunstobject, getuigd van vakmanschap om het te maken.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.