Bill Anderson de schaven verzamelaar

P

Pel

Guest
Tjonge, tjonge, Lars wat heeft de man een boel schaven, zagen en noem maar op aan gereedschap, alles wel dik onder het stof, en ook een rommelige werkplaats. Als ik daar moest werken werd ik hartstikke gek, ik ging als eerste een half jaar opruimen, maar wel een prachtige ligging die werkplaats zo midden in de bossen.

Groet Pel.
 

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Inderdaad. Vaag je je toch af hoeveel gereedschap je eigenlijk nodig hebt. En ik zie ook veel projecten die deels af zijn. ik zou er ook stapelgek worden. Zou het zijn hobby zijn of zijn werk?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Honderden? Duizenden! Ik zou ook gek worden van zoveel rommel terwijl mijn werkplaats ook een behoorlijke puinhoop kan zijn.
 
P

Pel

Guest
Bepaalde mensen, zijn verzamelaars, en blijven gewoon door verzamelen, als deze man ergens op een markt weer een schaaf ziet dan koopt hij die hoogstwaarschijnlijk, en legt ze netjes naast de andere stofnesten. Om vervolgens weer verder te gaan met verzamelen, de werkzame prestatie is dan ook meestal niet hoog, omdat ze hoofdzakelijk met verzamelen bezig zijn.

Groet Pel.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Bill Anderson is een paar keer als gast in de Woodwright shop verschenen met allerlei leuke dingetjes. Het schaven van lijsten, het maken van een spanzaag e.d.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dat zou je een schavenhoarder kunnen noemen.;)
Kijk altijd wel een beetje jaloers naar die Amerikanen en Canadezen als ik zie hoeveel ruimte die gasten hebben.
En wij in Nederland vaak met ruimte kampen.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Dat zou je een schavenhoarder kunnen noemen.;)
Kijk altijd wel een beetje jaloers naar die Amerikanen en Canadezen als ik zie hoeveel ruimte die gasten hebben.
En wij in Nederland vaak met ruimte kampen.

Je ziet inderdaad vrij vaak houtbewerkers met een enorme schuur met een werkplaats en een zee van ruimte. Dan zou ik toch wel willen dat ik ergens anders woonde dan in Nederlands.Ik kwam laatst ook nog een filmpje tegen van iemand die een enorme lap grond had met een aantal houten bijgebouwen die verwaarloosd waren omdat hij ze niet nodig had. Kwam nog bij dat daar flinke eiken planken in lagen maar dat koste teveel tijd en moeite om ze eruit te halen dus liet hij ze maar liggen... Dat lijkt me in Nederland toch echt niet vaak voorkomen.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Lars, wij leven in Nederland als haar op een hond zo dicht op elkaar, als je dat ziet wat die mannen in Amerika en Canada voor ruimte hebben. Kappen hun eigen bomen en zagen ze zelf tot platen op elke dikte die ze maar willen hebben. Dan is het hier maar wat aan poten in dit overvolle kikker landje. Ben blij dat ik nog op het platte land in een dorp woon, maar de stad komt langzaam aan steeds dichter bij.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.