Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Vraag verwarming van auto

Hoi woodworkers,

ik zit met een probleem met m'n auto en wellicht dat hier mensen zitten die er nog iets meer verstand van hebben dan ik.
    Ik heb een mercedes w202 c 180.
    Sinds kort stroomt uit de ventilatieroosters links warme lucht en rechts koud, terwijl de regelaars beiden op koud staan.
    Maakt niet uit of de airco aan of uit is.
    Ik had daar de laatste maanden al af en toe last van en als ik dan links de regelknop even van warm naar koud draaide dan werd hij weer koud maar nu blijft hij links vrijwel constant wam en soms wordt ie even koel en dan weer opnieuw warm.
    Rechts werkt wel zij het dat die af en toe iets warm gezet moet worden voor dat er wat warmere lucht uit komt, op lauw blijft hij koud.
    Ik heb 't idee dat het een regelsensor is want anders zou hij niet soms nog even wat koeler worden.
    Anders misschien een regelkraan?
    De beide regelwielen hebben nog evenveel weerstand.
    Nog even voor de duidelijkheid; het is geen climate control met electronische termostaat.
    Als eerste hoop ik dat het meevalt want dit soort klussen zijn meestal aan de prijs.
    Goed ik hoop dat de autotechneuten een beetje een idee hebben of wellicht heeft iemand anders het al 'ns aan de hand gehad?

Groet Willem

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Dit is met de Citroen C5 een vaker voorkomend probleem. Deze heeft ook gescheiden temperatuurregeling links en rechts. De kleppen voor het mengen van de lucht worden aan beide kanten door een aparte regelmotor bediend. Bij dit symptoom in een C5 is de verbinding tussen klep regelmotor afgebroken. Daarvoor zijn twee mogelijke oplossingen: Het hele dashboard eruit en motor vervangen, of op een specifieke plaats een gat maken in het dashboard en daarlangs 'chirurgisch' de motor vervangen. Ik raad je aan te zoeken naar een forum van Mercedes (C) liefhebbers. Als dit vaker optreedt maak je een goede kans dat je daar oplossingen vindt.

Willem ik kan je niet met je vraag helpen maar wij waren eens gestand in oost europa met onze mercedes (een W203C) en via het mercedes forum en telkens wat dingen testen vonden we het probleem, de Zuheizer bleef aan staan (relais schakelde niet meer uit)

Moraal van het verhaal....het mercedesforum kan heel behulpzaam zijn.
    Wel even de moeite nemen je even voor te stellen enzo...
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk Berichten
    Hoi woodworkers,

Ik heb een mercedes w202 c 180.

Groet Willem
    wat moet je met zo'n pauperbak.

Ook bij mijn vorige autotype (een ouder type Volvo V70) gebeurt zoiets (naar verluid) wel dat een stuurmotortje van de regelkleppen niet goed functioneert. Die dingen zitten goed weggestopt in de 'chaos' onder het dashboard. Het is in dat geval vooral een geval van in een soort dubbelgevouwen toestand onder dat dashboard gaan liggen om uit te vinden wat er (niet) gebeurd. Sterkte!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joopvommen Bekijk Berichten
    wie ben jij om deze opmerking te maken
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcluma Bekijk Berichten
    wie ben jij om deze opmerking te maken
    Jo, en als je quote wel volledig en niet je eigen draai er aan geven.

Ik kan je humor wel waarderen, ik schoot er in ieder geval behoorlijk van in de lach.
    Helaas heb je niet een goede tip voor me.

Willem

Ik raad je aan te zoeken naar een forum van Mercedes (C) liefhebbers. Als dit vaker optreedt maak je een goede kans dat je daar oplossingen vindt. [QUOTE]
    @HoutenKlaas; bedankt voor de reaktie, ik was al op verschillende fora wezen kijken en het kan verschillende dingen zijn.

Moraal van het verhaal....het mercedesforum kan heel behulpzaam zijn.[QUOTE]
    @Toxiq; bedankt voor de reaktie, net als bij Houtenklaas, ik was al op verschillende fora wezen kijken en het kan verschillende dingen zijn.

Het is in dat geval vooral een geval van in een soort dubbelgevouwen toestand onder dat dashboard gaan liggen om uit te vinden wat er (niet) gebeurd. Sterkte!
    @Mga1600; Ook jij bedankt voor de reaktie, ik ben er inderdaad bang voor dat het dashboard eruit moet en nou ben ik wel iets technisch maar hier zie ik tegenop maar als ik het laat doen betekent het toch wel wat uurtjes werk en dan loopt de rekening op.

Nou wilde ik jullie teksten allemaal omlijnen zoals wel meer mensen doen maar ik krijg het niet voor elkaar.
    Ik kopieer een stuk tekst en druk op wikkel quote labels rond de tekst en het enigste wat er bij mij komt te staan is quote maar geen kader, wat doe ik niet goed?

Willem

Geen tip voor je auto, totaal geen verstand van die dingen

Onderaan elk bericht zie je rechts de volgende buttons:

Naamloos.jpg

Antwoord: Een bericht beantwoorden zonder quote.

Antwoord met citaat: Beantwoorden met een quote van dat bericht.

"+ (aanhalingstekens): Selectie van berichten die je wilt aanhalen.

De laatste moet je hebben
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten