Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016

Question Lijm, ramen- en corpussenpers

Gegroet,

ik zoek een pers voor het lijmen van
    1) planken en balken => vertikale drukbalken + drukbalk die over het werkstuk schuift
    2) ramen => horizontale drukbalk
    3) corpussen => drukarmen

hoogte maximaal 250 cm (plaatsbeperking)
    nuttige lengte minimum 260 cm (komt overeen met de maximum hoogte van een deur bij standaardplafondhoogte)

manueel aanspannen volstaat - hydraulisch hoeft niet - op luchtdruk evenmin

de prijs begint bij 1.500 euro

helaas zitten de producenten die ik vind in zuid-duitsland & oostenrijk

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Zoek je de machine of advies?
    Indien dat eerste had je moeten posten in het sub-forum "het marktplein" waar je terecht kan voor: "te koop" en "te koop gevraagd".
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Ik volg mee. Ook al lange tijd op zoek naar een geschikte lijmpers voor ongeveer dezelfde eisen.

Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Dank om mij als nieuwkomer de weg te wijzen, Joris.
    Mijn einddoel is om na informatie ingewonnen te hebben de pers te vinden die aan mijn wensen (dromen) voldoet.
    Het maakt niet uit of dit een 2dehandse is, of een nieuwe die ik ofwel bij een handelaar ofwel bij de fabrikant zelf koop.
    Verdere toelichting: vertikale persen om vlak te verlijmen zijn de instapmodellen. Een drukbalk is inbegrepen of een optie.
    Omdat ik ook weer ramen wil maken, wil ik ook horizontaal kunnen persen.
    En in mijn zoektocht ben ik op modellen gestoten waarop je armen kunt plaatsen om corpussen te lijmen.
    Omdat ik binnen een paar maanden aan een massieve keuken begin, is de verleiding groot die optie er bij te nemen.
    Voor een paar honderd euro vind ik 2dehands-lijmpersen in overvloed. Mijn werkplek is helaas te klein om zo'n grote & zware knapen te plaatsen.
    Laat ik mijn vraag onder deze rubriek staan, of is/zijn er meer aangepaste rubrieken ?

Zoals Joris al heeft aangegeven: als je wilt kopen/ verkopen moet je op "marktplein" zijn op dit forum.
    Als je het zelf wilt maken: bedoel je zoiets http://www.woodworking.nl/archive/index.php/t-38.html?

of even binnen het forum zoeken op plano: http://www.woodworking.nl/showthread...ighlight=Plano
    Laatst gewijzigd door Hunto; 08-01-16 om 17:43.
    Met vriendelijke groet, Ronald

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Deze is van massave hout en die heeft m volgens mij uit de buurt van Zwolle bij een bedrijf vandaan. (Staat wel ergens op het forum) Maar laat je er eentje maken, zijn vast wel lassers die zoiets kunnen maken. Das ook weer goed voor de lokale economie.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      attachment.jpg
Bekeken:   504
Grootte:   43,1 KB
ID:        41046

Die van masave hout komt bij koster werkplaatstechniek vandaan

Ik heb er een rechtstreeks gekocht bij Feichtner maschinenbau in Duitsland. Als je daar op googeld kom je die vast wel tegen. Indertijd ook gekeken bij Barth, maar die is aanmerkelijk duurder.
    Heb gewoon gebeld met de fabriek en in mijn beste schoolduits informatie ingewonnen. Ze hebben het gewoon opgestuurd. Alleen het uitpakken uit de vrachtwagen was wel een dingetje. De lijmpers is redelijk zwaar en ze hadden geen kooiaap of iets dergelijks bij zich.
    Ik heb er 4 persen en bijbehorende opzetstukken voor corpuspersen bij, een horizontale pers en 2 neerdrukkers. Ik heb er diverse meubels op maat mee gemaakt en het bevalt me prima.Zowel massief als plaatmateriaal. In het begin moest ik wel wat dingen bijstellen omdat het niet helemaal haaks was, maar nu functioneert het naar behoren.

Junior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Hartelijk dank voor je antwoord, Martie.
    Jouw info is precies wat ik zocht.
    www.barth-maschinenbau.de had ik reeds gevonden. En onlangs heb ik een WP2402 in het echt gezien. Stevig stuk !
    www.maschinenbau-feichtner.de kende ik nog niet.
    Raar dat ze beiden in Feichten zitten, en beiden een WP-reeks aanbieden. Is de ene een afsplitsing van de andere ?
    Verklaart de lagere prijs van Feichten zich door een lagere kwaliteit of Chinese oorsprong ?
    Welk model heb je gekocht ?
    De pers komt in bouwpakket ?
    De haaksheid was er niet direct omdat je ze moest afstellen, of omdat de onderdelen niet perfekt waren ?
    Is dit jouw webstek ? http://www.scharenborginterieur.nl/. Voor toekomstige concurrentie hoef je niet te vrezen, want ik woon ten zuiden van Antwerpen ;-)
    Nogmaals dank.

Ik weet de relatie tussen beide fabrikanten niet.
    Naar mijn mening is Feichtner van een iets mindere kwaliteit als Barth, maar er is heel goed mee te werken. Ik heb beide merken op beurzen gezien. Als je geld genoeg hebt zou ik voor Barth gaan. Als prijs wel een rol speelt zou ik kiezen voor Feichtner. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed. Ik denk niet dat het "chinese" kwaliteit is. Transportkosten zullen naar mijn idee veel te hoog zijn on de pers uit China te importeren.
    Ik heb het model RPW 3000 plus gekocht.
    De pers komt niet als bouwpakket maar volledig gereed voor gebruik.
    De "niet-haaksheid" kwam niet door slecht materiaal. Ik was niet tevreden over de haaksheid en heb het afgesteld naar mijn wensen. Dat was overigens maar een klein werkje.

Veel succes met je keuze

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten