Schaafbeitels tbv Scheppach HMS 260

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De titel zegt het al he....

Heb een Scheppach HMS260, die beitels waren net geslepen toen ik hem net kocht maar inmiddels heb ik al vrij veel geschaafd en beginnen ze wat boter te worden
Helaas zit er ook een beschadiging in (spijkertje in hout) dus het word nu wel tijd om ze te slijpen
Echter, ik heb geen enkel idee wat voor messen het zijn, maar de verkoper gaf toen aan dat ze net geslepen waren dus iig geen weggooi messen gok ik zo

Ik heb twee vragen:

1. Heeft iemand een adresje in de buurt van Lelystad om beitels te laten slijpen
2. ik zou graag 1 of 2 setjes bijkopen, wat koop ik het beste en waar ?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Of Hagen in Kortenhoef (tegenwoordig in Ankeveen); dat zijn volgens mij wel de dichtstbijzijnde gereedschapsslijperijen... Wij moeten binnenkort ook de messen van onze (antieke, merkloze - althans ik heb nog geen merkplaatje gevonden, wel een plaatje van de verkoper) vlakbank eens laten slijpen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.584
Veel bouwgroothandels nemen ook schaafmessen in en sturen ze op naar leitz om ze te laten slijpen. Ik koop mijn schaafmessen ook bij appleby woodturnings.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.