Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Schaafbeitels tbv Scheppach HMS 260

De titel zegt het al he....

Heb een Scheppach HMS260, die beitels waren net geslepen toen ik hem net kocht maar inmiddels heb ik al vrij veel geschaafd en beginnen ze wat boter te worden
    Helaas zit er ook een beschadiging in (spijkertje in hout) dus het word nu wel tijd om ze te slijpen
    Echter, ik heb geen enkel idee wat voor messen het zijn, maar de verkoper gaf toen aan dat ze net geslepen waren dus iig geen weggooi messen gok ik zo

Ik heb twee vragen:

1. Heeft iemand een adresje in de buurt van Lelystad om beitels te laten slijpen
    2. ik zou graag 1 of 2 setjes bijkopen, wat koop ik het beste en waar ?
    Met een hamer past alles...

Enkhuizer Slijpinrichting: http://www.esi-slijpservice.nl/
    Ff de dijk over.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Ik koop mijn nieuwe messen voor de hm2 hier: http://www.applebywoodturnings.co.uk/planer-blades/by-machine-model/scheppach.html

Als je ze per 3 sets bestelt, krijg je 10% korting en vallen de verzendkosten relatief mee.

Succes! Johan

Of Hagen in Kortenhoef (tegenwoordig in Ankeveen); dat zijn volgens mij wel de dichtstbijzijnde gereedschapsslijperijen... Wij moeten binnenkort ook de messen van onze (antieke, merkloze - althans ik heb nog geen merkplaatje gevonden, wel een plaatje van de verkoper) vlakbank eens laten slijpen.

Veel bouwgroothandels nemen ook schaafmessen in en sturen ze op naar leitz om ze te laten slijpen. Ik koop mijn schaafmessen ook bij appleby woodturnings.

Forum Rechten