Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk Berichten
    Ten eerste; m'n complimenten met de bouw en de duidelijke uiteenzetting van de vacuumtafel.
    Als tweede; prachtig tv kastje! prachtig ook de gelamineerde deur en mooi fineerwerk, leuk ontwerp ook, helemaal goed!
    Kleine correctie, enkel de zijkanten/achterkanten zijn gelamineerd. De deur is een zgn. "tambour" deur: een rol/schuifdeurtje opgebouwd uit smalle verticale latjes met afgeronde voorkant, die naast elkaar op canvas gelijmd worden. Het deurtje glijdt in twee groeven die in onze- en bovenblad van de kast uitgefreesd zijn en kan op die manier langsheen de gebogen zijwand open schuiven, een "horizontaal rolluik" als het ware. Zie bv http://www.popularwoodworking.com/pr...-tambour-doors voor het principe. Je ziet dit op onderstaande foto's.

0DSC_1265.jpg0IMG_0836.jpg0IMG_0837.jpg

Uitgefreesde "tracks" in onderblad (linker groef is waar de gelamineerde zijwand in past, rechter track is waar het deurtje in schuift):

0IMG_0826.jpg

Hallo,

De vacuum tafel met pomp unit is gereed,het was niet makkelijk om de tafel luchtdicht te krijgen maar nu echt 100% dicht zelfs na 4 uren (-0,9 bar) geen verlies.

Binnenmaat van raamwerk waar het latex in zit is 132cm.x77,5cm.

Voor de afdichting van het raamwerk is spons rubber gebruikt wat op de ongelijkzijdig aluminium hoeklijn (60mmx40mmx4mm) is gelijmd.

De tafel heb ik neerklapbaar gemaakt wegens ruimte gebrek en is in 1 min. gebruiksklaar.

Voor verdere info kan u mij een Pm. sturen

Met vriendelijke groet,
    Peter v H

Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door peter vh; 10-06-16 om 20:06. Reden: foutje

Goedenavond,

Een paar afbeeldingen van mijn eerste fineer werk met de zelfbouw vacuum tafel, fineren gaat nu echt heel makkelijk met deze tafel.

Met vriendelijke groet, Peter v H.
    Peter v HDSC05214.jpgDSC05218.jpgDSC05212.jpgDSC05225.jpgDSC05225.jpgDSC05225.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door peter vh; 17-06-16 om 17:59. Reden: foutje

heb je misschien ook foto's van de techniek van de tafel?

ziet er goed uit! mooi en netjes gemaakt.

super goed gedaan zeg ,ik vind het er echt geweldig uitzien. De tafel zelf vind ik ook heel mooi. ik denk dat ik het meeste van het principe snap maar ik weet niet wat dat grijze blokje is wat met een leiding aangesloten is op R kant van het magneetventiel. Wilt u dat aan mij uitleggen? en heeft u toevallig brandblussers gebruikt? dat wil ik namelijk doen.

Hallo Bernard en andere forumleden,

Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik heb veel gehad aan je uitzoekwerk en heb uiteindelijk mijn eigen tafel gebouwd. Ik heb het latex uit jouw project gebruikt en de vacuumtafel van de firma VacuPress op basis van foto's op hun website nagebouwd met profielen en onderdelen van de firma Coomach.nl. Ik heb gekozen voor een opstelling waar ik mijn werktafel dmv twee gasveren (volgens mij uit een Skoda achterklep) kan optillen zodat de vacuumtafel zichtbaar wordt. Vandaag mijn eerste teststuk gebogen voor een slee (waar ik al maanden aan werk). Over een paar uurtjes kan de tafel open!

Mochten er forumleden zijn die vragen hebben over mijn tafel: schroom niet om me een berichtje te sturen.

michel

IMG_1892.jpg
    IMG_1998.jpg
    55845162822__510DED5C-A686-41F5-AAFF-72AF65915E02.jpg

mholper
    Heb je ook zelf de vacuüm pomp etc gebouwd ?

Menno

Hoi Menno,

Ik was ermee begonnen, maar toen zag ik een mooie machine van VacuPress op marktplaats en heb ik toch die maar gekocht. Ik heb de afgelopen tijd zoveel machines gebouwd dat ik helemaal niet meer toe kwam aan de dingen bouwen waar het om gaat, maar mocht je zelf aan het bouwen slaan dan heb je ongetwijfeld de website van Joe Woodworker al gevonden, niet?

michel

Michiel,
    Ja zeker ��

De pomp heb ik zo ook twee tankjes

Ben nu aan het overwegen om het lijstje zoals in de eerste post bij Conrad te bestellen of toch zoals Joe op zoek te gaan naar een MAC valve , en welk type moet ik dan hebben.
    Hoe ver was jij al met het bouwen ?

Groet Menno

Forum Rechten